نداشتن خاموشی برق از مطالبات مردمی است

زهرا نصیری

نخستین همایش ایمنی ویژه پیمانکاران اصلی و اجرایی شرکت توزیع برق اصفهان اول خرداد درسالن آموزشی فرهنگی نوربرق اصفهان با موضوع گستره چتر ایمنی درلایه های اجرایی و توسعه فرهنگ ایمنی مردم برگزار شد.

با توجه به  اینکه واگذاری کلیه پروژه های اجرایی و برون سپاری فعالیت ها ، خدمات فنی و مهندسی شرکت توزیع برق  ومدیریت ایمنی در بخش های اجرایی ازاهمیت بسیاری برخوردار است و با توجه به اینکه این فعالیت ها تضمین کننده امورکارکنان پیمانکاری و حفاظت ایمنی مردم است،با حضور۷۰نفرازپیمانکاران وکارشناسان شرکت توزیع برق اصفهان نخستین همایش ایمنی با موضوع “گستره چتر ایمنی درلایه های اجرایی و توسعه فرهنگ ایمنی مردم” درسال جاری برگزار شد.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ، درنخستین همایش ایمنی ویژه پیکانکاران اصلی و اجرایی شرکت توزیع برق اصفهان، هدف ازبرگزاری این همایش را تشکیل شناسنامه برای هریک ازکارکنان پیمانکاری،تشکیل کارگاه ایمنی پروژه های برق رسانی وآشنایی با استاندارهای جدید ایمنی برق عنوان کرد.

به کارگیری نیروهای متخصص توسط شرکت های پیمانکاری برق

 مهندس سید رسول رضیان، با اشاره به اینکه گزینش نیرو های پیمانکاری زمانی امکان پذیر است که فرد آموزش های تخصصی در حوزه ایمنی برق و تحصیلات مرتبط با این صنعت را داشته باشد افزود: دارا بودن مدارک فنی و ایمنی از مجتمع های آموزشی برق ، آب یا مراکز فنی و حرفه ای ،همچنین داشتن ابزار و لوازم ایمنی استاندارد برای تشکیل هرکارگاه و شرکت پیمانکاری ضروری است .

وی با اشاره به اینکه پیمانکاران متعهد هستند که تمامی قوانین ایمنی صنعت برق را فرا گرفته و به کارکنان زیر مجموعه نیز آموزش دهند اضافه کرد:داشتن شناسنامه ایمنی ،کفش ، لباس ایمن وبیمه مسئولیت از الزامات دیگرکار درشبکه برق می باشد .

به روز بودن شبکه های برق

 وی افزود:کلیه  کارگاه های اجرایی بایستی از بدون برق بودن شبکه و ارت کردن آن مطمئن بوده و تمام تمهیدات کار ایمن چه به لحاظ مردمی و چه به لحاظ پرسنلی را فراهم نمایند.

رضیان، بیان داشت:آموزش و برگزاری دوره های بازآموزی کارکنان درزمینه ایمنی یک ضرورت است و شرکت توزیع برق اصفهان آماده است با استفاده از امکانات پارک فناوری های نوین این شرکت ،آموزش های تکمیلی را به کارکنان شرکت های پیمانکاری ارائه دهند .

کاهش حوادث برق ؛سرفصل برنامه های شرکت پیمانکاری

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان افزود:یکی از شاخصه های ارزیابی پیمانکاران رعایت دستورالعمل ها ، ساز و کارها و ایجاد ساختار های ایمن است و هرشرکت که موازین ایمنی را بیشتر رعایت کند به عنوان پیمانکار برترنزد شرکت توزیع برق معرفی می گردد.

وی گفت:باید همه نیروها و پیمانکاران در جهت کاهش حادثه و اهداف شرکت حرکت کنند و در زمینه رعایت مسائل ایمنی حساس باشند.

وی تاکید کرد:کاهش حادثه و انجام هرطرح و پروژه بدون حادثه بزرگترین افتخار هر شرکت پیمانکاری است .

رعایت ایمنی مهمترین هدف است

در ادامه این نشست ، مدیر دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: با توجه به وسعت ۱۵هزار کیلومتری عرصه جغرافیایی شهراصفهان ، استراتژی این شرکت آن است که وقوع حوادث را به حداقل برساند.

امیرسلجوقی،تصریح کرد: داشتن مجوزکار،رفع موانع پس از اتمام کار،تشکیل کارگاه ایمن بدون هیچ گونه نگرانی مردمی ، پرکردن جای حفاری ها وجمع آوری نخاله ها از نکات دیگری است که مورد تاکید شرکت برای انجام یک کار ایمن است .

کاهش خاموشی ها مدنظرشرکت برق است

 وی ادامه داد:اجرای کار ایمن با استفاده از فرایند ها و تجهیزات عملیات خط گرم از دیگر برنامه هایی است که باید به آن توجه کنیم، به گونه ای که کمترین خاموشی را در شبکه اعمال و به مردم تحمیل کنیم .

 سلجوقی، با اشاره به اینکه برنامه امسال ما این است که کاراجرایی را درشبکه های برق با کمترین خاموشی داشته باشیم افزود:نداشتن خاموشی از مطالبات مردمی است.

گفتین است ،مشترکین می توانید هر گونه عمل غیر ایمن را بصورت ۲۴ ساعته ازطریق تلفن ۱۲۱ گزارش و یا در ساعت اداری از طریق تلفن ۳۴۱۲۱۳۴۴ الی ۴۶ به روابط عمومی اعلام ن و یا به ۱۰۰۰۰۰۱۲۱ پیامک نماید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *