کتابداری در سومین ماه سال

هامون رشیدیان

پس از تب و تاب نمایشگاه بین‌المللی کتاب بار دیگر بازار کتابخوانی رو به سردی نهاده است. از این جهات و برای حفظ رسالت کتاب خواندن و نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در گزارش کتابگردی امروز به بهانه سومین ماه سال به معرفی چند کتاب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 جا مانده

مجموعه خاطرات سردار سید حجت کبیری در قالب کتاب «جا مانده» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در دفتر تحقیق و مطالعات پایداری حوزه هنری استان آذربایجان غربی منتشر شده است.

خاطرات سید حجت کبیری از فرماندهان دوران دفاع مقدس درباره رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی و عملکرد لشکر ۳۱ عاشورا آذربایجانی‌ها در طول جنگ از سوی انتشارات سوره مهر حوزه هنری در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب منتشر شده است.

 دزد شاتوت

مجموعه داستان «دزد شاتوت» شامل ۱۱ داستان عاشقانه کوتاه از آرزو کریمی از سوی انتشارات مایا روانه بازار کتاب شده است.

«دزد شاتوت»، اولین تجربه آرزو کریمی در عرصه نویسندگی است که مجموعه‌ای از ۱۱ داستان عاشقانه کوتاه از این نویسنده جوان را شامل می‌شود.

«با تو»، «جیپ زرد»، «نیمکت سر پارک» «دوستت دارم»، «کلاس فارسی»، «نمی‌ذارم تخریب شی»، «اون بوی بد»، «خواب مسموم»، «کت و شلوار گِلی ۱»، «کت و شلوار گِلی ۲» و «شاتوت دزد محبوب من»، عناوین این داستان‌ها هستند.

 مجموعه داستان «دزد شاتوت»، در ۸۰ صفحه و با قیمت ۷ تومان از سوی انتشارات مایا روانه بازار کتاب شده است.

 سیصد و بیست و پنج

در نگاه بیشتر ما حمیدرضا صدر مردی است در قاب برنامه‌های فوتبالی تلویزیون که در قالب یک مفسر به تحلیل فوتبال از جنبه‌های مختلف می‌پردازد؛ اما صدر بعد از کتاب‌های موفقی مثل «روزی روزگاری فوتبال» و «تو در قاهره خواهی مرد» امسال با یک کتاب تاریخی دیگر با نام «سیصد و بیست و پنج» به بازار کتاب آمده است.

او در این کتاب زندگی و مرگ حسنعلی منصور، نخست‌وزیر ایران، در دهه ۱۳۴۰ را زیر ذره‌بین برده و دوره پر تب و تابی از تاریخ معاصر ایران را به تصویر کشیده است.

این دومین رمان تاریخی صدر پس از کتاب «تو در قاهره خواهی مرد» به شمار می‌آید. این کتاب به قیمت ۲۵۰۰۰ تومان از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

 کفشباز

کتاب «کفش‌باز»، داستان فراز و فرودهای زندگی شخصی و حرفه‌ای فیل‌نایت، بنیانگذار و مالک شرکت نایکی که در ایران به «نایک» معروف شده، مدتی است توسط نشر هیرمند منتشر شده است.

در ایران کمتر کسی را می‌توان سراغ داشت که برند «نایک» با آن لوگوی مشهور و خاصش را نشناسد و البته کمتر کسی را می‌توان سراغ داشت که از سرگذشت و تاریخ این غول تولید کفش و پوشاک آمریکایی اطلاع داشته باشد و چه کسی بهتر از خالق آن، فیل‌نایت، می‌تواند این داستان خواندنی را روایت کند.

«کفش‌باز»، پکیج کاملی از انگیزه‌بخشی روش‌های کارآفرینی، آشنایی با زندگی یکی از موفق‌ترین و ثروتمندترین انسان‌های روی زمین است که در قالب داستانی جذاب و خواندنی روایت می‌شود. ارزش این کتاب تا بدانجاست که بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین انسان‌های معاصر دنیا، این کتاب را به‌ عنوان بهترین کتاب سال ۲۰۱۶ معرفی کرد.

سید سعید کلاتی، مترجم، نویسنده و روزنامه‌نگار، ترجمه این اثر جذاب و نفسگیر را انجام داده است.

خاطرات فیل‌نایت در ۳۷۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به ‌بهای ۲۲ هزار تومان توسط انتشارات هیرمند چاپ و منتشر شده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *