برگزاری انتخابات اصفهان در سلامت و امنیت کامل

تثبیت ۷۷ هزار فرصت شغلی در استان اصفهان

پروانه شریفی

رسول زرگرپور در نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: معمولا به کشاورزان و دامداران توصیه می‌کنیم که تولیدات خود را بیمه کنند به‌ویژه در استان اصفهان که درگیر مشکلاتی نظیر سرمازدگی و خشکسالی است، در همین راستا از منابع صندوق بیمه کشاورزان تا پایان سال ۹۵ مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال از بدهی مطالبه ۶۰۰ میلیارد ریالی کشاورزان پرداخت شد و اکنون ۴۵۰ میلیارد بدهی و کل بدهی بیمه کشاورزان استان پرداخت شده است.

* تثبیت ۷۷ هزار فرصت شغلی با حمایت از واحدهای تولیدی

وی افزود: در سال گذشته بسته حمایتی مربوط به حمایت از واحدهای کوچک و متوسط را داشتیم که استان اصفهان عملکرد خوبی داشت و بیش از هزار و ۱۵۰ واحد صنعتی که مشکل داشتند مورد بررسی قرار گرفتند و بالغ بر هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع در اختیارشان قرار گرفت.

استاندار اصفهان تأکید کرد: با این حمایت که در سال گذشته انجام گرفته بیش از ۷۷ هزار فرصت شغلی تثبیت و از بیکاری جلوگیری شد. قرار است ۱۰ هزار واحد جدید با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال تحت پوشش حمایتی دولت قرار بگیرد که البته سقف اصفهان را هنوز اعلام نکردند؛ واحدهای متقاضی اخذ تسهیلات در سامانه بهینه یاب ثبت نام خواهند کرد.

* برنامه ریزی مدیریت آب برای کشت پاییزه و بهاره

زرگرپور ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم در ارتباط با کشت پاییزه و بهاره کشاورزان انجام شده و کشاورزان توانستند زمین‌های خود را زیر کشت ببرند تا حدود ۵۰۰ هزار تن گندم و جو داشته باشیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از معضلات اصفهان فرسوده بودن سیستم فاضلاب بود که بر اساس مصوبه جدید شورای اقتصاد اعتبار لازم در اختیار خواهد بود تا شبکه فاضلاب شهر اصفهان جدید شود.

استاندار اصفهان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات ۲۹ اردیبهشت در کشور و استان اصفهان اظهار کرد: انتخابات ۲۹ اردیبهشت در استان اصفهان در امنیت ۱۰۰ درصدی برگزار شد که این موضوع با توجه به تمهیداتی بود که در کل کشور و البته در کمیته امنیتی انتخابات استان اصفهان اندیشیده شد.

* در انتخابات یک رأی صحیح مأخوذه هم باطل نشد

وی افزود: دشمنان تلاش داشتند تا امنیت انتخابات را تحت‌الشعاع قرار دهند که در همین راستا ۲۶ اردیبهشت را هم مشخص کرده بودند ولی با تدابیری که صورت گرفت نتوانستند کاری کنند و انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شد.

زرگرپور در خصوص برخی حواشی مطرح شده درباره انتخابات فعلی توضیح داد و گفت: برخی حاشیه‌سازی کرده بودند که برخی از صندوق‌های رأی در اصفهان باطل شده است؛ تمام این مسائل را تکذیب می‌کنم و اعلام می‌کنم در استان اصفهان نه تنها هیچ صندوقی که حتی یک رأی صحیح مأخوذه هم باطل نشد هر چند طبق روال همه انتخابات در این دوره هم برخی آرای داخل صندوق باطل بود.

* در هیچ شعبه‌ای کمبود تعرفه نداشتیم

استاندار اصفهان اعلام کرد: نکته دیگری که در این انتخابات مطرح شد بحث کمبود تعرفه بود که در کشور مطرح شد و من اعلام می‌کنم در هیچ یک از شعب اخذ رأی استان اصفهان با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از قبل انجام شده بود کمبود تعرفه نداشتیم و مشکلی از این جهت در استان اصفهان وجود نداشت.

زرگرپور با بیان اینکه از قبل به همه عوامل اجرایی اعلام شده بود که وقتی شعبه‌ای ۷۰ درصد تعرفه‌های خود را مصرف کرد اعلام کند؛ تصریح کرد: پیش‌بینی دیگری که انجام شده بود تعرفه‌ها در شعب رأی‌گیری بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از تعداد واجدین شرایط بیشتر بود.

وی در بیان جزئیات آمار تعرفه‌ها اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار برگه تعرفه تحویل فرمانداری‌ها دادیم که ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار تعرفه مصرف شد و ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تعرفه مصرف نشد.

استاندار اصفهان در پایان این بخش از صحبت‌های خود با اعلام آمار از مشارکت مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت اظهار کرد: کل میزان مشارکت در استان اصفهان در انتخابات ریاست جمهوری ۷۴ درصد است که از میزان ۵۴٫۱۵ درصد سهم آرای روحانی و ۴۰٫۴۲ درصد سهم آرای رئیسی در استان اصفهان است.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *