۵ رمضان سالروز نخستین حکومت نظامی کشور در اصفهان

سید علی قریشی اظهارکرد: رمضان ماه علی(ع)، آن مقتدای عدالت و انسانیت است که نماز خون و شهادت در محراب عشق را برای نخستین بار به یادگار گذاشت.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه ۵ رمضان مردم اصفهان افزود: یکی از حوادث خونین تاریخ انقلاب اسلامی در ۱۹ مرداد ۱۳۵۷ مصادف با ۵ رمضان ۱۳۹۸ در شهر اصفهان رخ داد، رمضانی که پنجمین روزش به نقطه عطفی در تاریخ مبارزات و حضور آگاهانه مردم مبدل شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: کشتار بی‌سابقه مردم در اطراف منزل آیت‌الله خادمی(ره) و خیابان مسجد سید به شدت در روحیه و رفتار مردم اصفهان تأثیر گذار بود که رژیم منحوس پهلوی برای نخستین بار در کشور در اصفهان حکومت نظامی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: درگیری نیروهای نظامی با نیروهای انقلابی به حدی بود که حادثه ۵ رمضان در تاریخ ماندگار شد؛ پنجمین روز از ماه مبارک رمضان امسال با سی و نهمین سالگرد یاد و خاطره شهیدان انقلابی این روز در اصفهان مصادف است.

قریشی عنوان داشت: سید حسین دوازده امامی، مهدی قیومیان، حسن زارع، محمدحسن منتظری نجف‌آبادی، رسول باطنی، عباسعلی ذاکر حسین‌آبادی، ظفرعلی غلامی، رسول نم‌نبات و اصغر نوری از شهدای واقعه ۵ رمضان در اصفهان هستند که یاد و خاطره آنان را گرامی می‌داریم.فارس

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *