استاندار اصفهان: نباید درهای کشور بدون نظارت به روی تکنولوژی غرب باز شود

 استاندار اصفهان گفت: نباید درهای کشور کاملاً و بدون نظارت به روی تکنولوژی‌ها باز شود و در صورت بروز این امر ممکن است پس از ورود و استفاده از این فناوری‌های فضای مجازی در کشور، تهدیدها به‌صورت کامل بر کشور حاکم شود.

 به گزارش روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در سی و یکمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گفت، تحلیل فضای مجازی، شبکه‌های مجازی و مواردی که به این مقوله مربوطه می‌شود از اصلی‌ترین موضوعات مورد بحث در این جلسه است.

 زرگرپور از شبکه‌های مجازی و فضای مجازی به‌ عنوان یک فرصت و یک تهدید یاد کرد و افزود: باید تهدیدهای موجود شناسایی شود و در جهت کاهش و در مواردی توقف این تهدیدها گام برداریم و در ادامه از فرصت‌های این شبکه‌ها به بهترین شکل استفاده نماییم.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی در زمانی که از به‌ زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران از راه تهاجمات فیزیکی ناامید شدند به سمت استفاده از تهاجم نرم‌افزاری و ناتوی فرهنگی حرکت کردند.

 وی با بیان اینکه نباید درهای کشور کاملاً و بدون نظارت به روی تکنولوژی‌ها باز شود، اظهار داشت: در صورت بروز این امر ممکن است پس از ورود و استفاده از این فناوری‌های فضای مجازی در کشور، تهدیدها به‌صورت کامل بر کشور حاکم شود و تهدیدها به‌گونه‌ای عمل کرده باشد که دیگر فرصت‌های سازنده‌ای برای تقویت باقی نمانده باشد.

  زرگرپور مقوله‌هایی از جمله فیلترینگ هوشمند را راه‌حل مناسبی برای کاهش آسیب‌ها و تهدیدهای ناشی از شبکه‌های اجتماعی بر افراد جامعه، عنوان کرد و تصریح نمود: این موضوع در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته نیز قابل‌ مشاهده است.

 مدیر ارشد استان از تشکیل کارگروه تخصصی فضای مجازی برای اولین بار خبر داد و گفت:‌ این کارگروه زیر نظر ستاد ساماندهی امور جوانان تشکیل خواهد شد و مقوله‌های مربوط به فضای مجازی را دقیق‌تر و علمی‌تر پیگیری خواهد نمود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *