گرد مرده بر تئاتر اصفهان پاشیده شده است

ستایش ساسانی نژاد

حسن اکلیلی بازیگر و کمدین اصفهانی سال‌هاست که در تئاتر و تلویزیون و سینما مشغول به فعالیت است. این بازیگر شیرین زبان اصفهانی متولد ۱۳۳۲ است. حسن اکلیلی، در آثاری نظیر؛ «رمال باشی» تئاترشهر، جشنواره سنتی، اصفهان؛ (۱۳۶۷)، «مرده خور»؛ تالار وحدت؛ (۱۳۶۷)، «هفت سین»؛ تئاترشهر، نطنز، اصفهان؛ (۱۳۶۷ و ۱۳۶۹)، «آقای گرفتار» کارگردان اکلیلی؛ (۱۳۷۰)، «غفلت» به کارگردانی پرویز حسن‌پور؛ (۱۳۷۵)، «دخالتی» به کارگردانی پرویز حسن‌پور؛ (۱۳۷۲)، «جنگجوی پیروز» (۱۳۷۷)، «شما فرشته‌اید» (۱۳۶۸)، «سلام سرزمین من» (۱۳۶۷)، بازی کرده‌است. نام حسن اکلیلی با سریال آقای گرفتار بر سر زبان‌ها افتاد و او در سراسر ایران شناخته شد. اکلیلی در کنار آثار طنز در آثار جدی مانند «پشت کوه‌های بلند» به بازی پرداخته است تا نشان دهد در بازی در نقش‌های جدی نیز تبحر دارد. با این بازیگر خوب کشورمان به گفت و گو نشستیم و با با او پیرامون گذشته و حال گپی خودمانی زدیم. آنچه می‌خوانید حاصل این گفت و گوست.

از چه سالی فعالیت خود را شروع کردید؟

۶۴ سال سن دارم و چهل و چند سال است که در خدمت مردم هستم و در همه این سال‌ها می‌خواستم مؤثر باشم و برای مردم مفید باشم. دلم می‌خواهد مردم باور کنند که ارادت من نسبت به مردم ۱۰۰ در ۱۰۰ است.

من در خدمت نظام وظیفه در سال‌های ۵۲ مسئولیت نمایش در ارتش را داشتم و و چندین نمایش کار کردم و بعد از سربازی عملاً کار حرفه‌ای تئاتر را دنبال کردم به خاطر علاقه‌ام به مردم از خدا به دامن مردم پناه بردم و حالا بیشتر کارهای عام منفعه مثل برنامه ضیافت و غیره انجام می‌دهم. بالغ بر ۲۵ سریال بازی کردم و در ۱۲۰ نمایشنامه مؤثر بودم یا نویسنده یا کارگردان یا مدیر برنامه. حدود ۵۰ تله تئاتر ظبط شده و چندین و چند مسابقه اجتماعی مجری بوده‌ام.

نظرتان راجب به فعالیت‌های هنری در شهر اصفهان چیست؟

در حال حاضر چرا باید اصفهانی که ۶۰ سال پیش از نظر آثار نمایشی در سطح بالایی بوده و آثاری مانند (اتلو، بینوایان، نمایش نفت و غیره…..) در آن اجرا می‌شده اینگونه باشد. ابعد از اساتیدی مانند استاد ارحام صدر وبقیه چرا باید در حال حاضر گرد مرده بر روی آن هنر این شهر پاشیده شده باشد اصفهان در ایران باید به منزله پاریس در فرانسه باشد یعنی هر هنر جویی که می‌خواهد دوره‌ی عالی ببیند باید به اصفهان بیادی. اصفهان از نظر جغرافیایی بهترین لوکیشن را دارد.

اگر برمی گشتید به سال‌های گذشته آیا باز هم هنر را انتخاب می‌کردید؟

موقیت هنر را با جامعه می‌سنجیدم اگر جامعه فعلی بود هنر را انتخاب نمی‌کردم.

کدام اثر شما باعث دیده شدن شما شد؟

سریال گرفتار کاری بود که من را به مردم شناساند. بسیار پر بیننده بود و مورد استقبال مردم قرار گرفت سریالی که در آن ۹ فرزند داشمت که از به دنیا آمدن تا ۷ ۷ سالگی آن‌ها ظبط و پخش شد و حالا حدود ۲۴ سالگی آن‌ها قرار است کلید بخورد که آن‌ها ۹ نفر هستند و با همسر هاشون می‌شوند ۱۸ نفر و بسیار جذاب و دیدنی است هر کدام خانواده‌هایی دارند تقریباً ۴ تا ۵ نفره که تمام اقشار جامعه در آن نهادینه است ولی در حال حاضر به خاطر امکانات مالی تلویزیون موفق نشدیم کار را آغاز کنیم که امیدوارم این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *