قدس، روز حفظ امنیت کشور، ملت و دستاوردهای انقلاب

پروانه شریفی

روز قدس پشتوانه‌ امنیت کشور ما هم هست. این را همه‌ آحاد مردم عزیز ما بدانند؛ هر یک نفری که روز قدس توی خیابان می آید، به سهم خود دارد به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهای انقلابش کمک می کند. روز قدس روز بزرگی است، روز مهمی است. ان‌شاءاللَّه امسال، هم در کشور ما و هم در کشورهای اسلامی دیگر، این روز، باعظمت‌تر از همیشه برگزار خواهد شد. امام خامنه ای (مد ظله العالی)

۱۶مرداد سال ۱۳۵۸ یعنی یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در پی بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای اسرائیل، امام خمینی(ره)، از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان”روز قدس” انتخاب کنند و در این روز همبستگی و همدلی خود را در حمایت از”حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین” به صحنه آورند.

 از آن زمان به بعد همه ساله روز قدس را گرامی ‌داشته و مسلمانان برای نشان دادند مراتب تنفر و برائت از رژیم اسرائیل و حمایت از مردم مظلوم فلسطین فریاد عدالت سر می دهند.

* روز قدس سرآغازی برای آزادی فلسطین

سردار غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی روز قدس یادآور تدبیر تاریخی حضرت امام (ره) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، گفت: تدبیر حضرت امام خمینی (ره) زمینه ‌ساز آزادی قدس عزیز است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) ادامه داد: در این مدت به وجود آمدن رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی  جز ظلم، تجاوز، قتل، خونریزی، زندان، اسارت و شکنجه چیزی دیگری از این رژیم جنایتکار سراغ نداریم.

وی با بیان این که ذره‌ای انسانیت در صهیونیست‌ها وجود ندارد، تأکید کرد: این رژیم در شقاوت و خونریزی کاملاً در اوج قرار دارد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه نه‌ تنها بر مسلمانان بلکه بر همه جهانیان واجب است که با مبارزه و مقابله جدی و عملی با چنین حکومت‌هایی برخیزند؛ تصریح کرد: فلسفه روز جهانی قدس که بر اساس تدابیر حکیمانه امام راحل منطبق بر اصول اسلامی بنا نهاده شده، دفاع از مظلوم  و اعلام انزجار از ظالمان عالم است.

* روز تجلی اراده ها علیه رژیم صهیونیستی

یک کارشناس مسائل منطقه ای در گفتگو با خبرنگار کیمیای وطن گفت: روز قدس، روز تجلی اراده ها علیه رژیم صهیونیستی است، مخصوصا در شرایط امروز عالم اسلام، حضور همه افراد ملت می تواند در صحنه منطقه ای و بین الملل تاثیرگذار باشد.

محمود معلمی ادامه داد: از سال های قبل کشورهای بزرگ به دنبال این بودند که دولت ها و ملت های اسلامی را از پیگیری مسئله فلسطین منصرف کنند و ملت های اسلامی را خسته کنند.

وی روز قدس را دارای دو ویژگی دانست و گفت: اعلام روز اتحاد و وحدت کلمه مسلمین در پیروی از آرمان های حضرت امام(ره) و یکپارچگی ملت ها در مبارزه با رژیم اشغالگرقدس و سپس تحلیل و انزوای بیش از پیش رژیم صهیونیستی طی سال های گذشته از ویژگی های برپایی راهپیمایی گرامیداشت روز قدس است.

معلمی افزود: روز قدس امسال می تواند تجلی جدیدی از اراده ملت و دولت ها باشد و امیدوارم با روشن بینی که در ملت است، مردم حضور چشمگیری در راهپیمایی روز قدس داشته باشند و شاهد یک نوآوری و بازآفرینی در بینش امام راحل باشیم.

* ایجاد وحدت و انسجام در جهان

یک کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار کیمیای وطن با بیان این که ایجاد وحدت و انسجام در جهان اسلام یکی از برکات برگزاری روز جهانی قدس است اظهار کرد: از آنجا دشمن خواهان تفرقه بین مسلمین است، باید چنین برنامه هایی که باعث اسنجام بیشتر مسلمین در برابر زورگویان عالم می شود تقویت شود.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: روز جهانی قدس بهترین فرصت برای رسوا کردن مستکبرین و ظالمان جهان و همچنین جعلی بودن رژیم صهیونیستی است.

وی روز قدس را عامل جلوگیری از فراموشی فلسطین عنوان کرد و گفت: حکومت‌ های وابسته عربی به همدستی و مشارکت با رژیم اشغالگر قدس و کشورهای استعماری در پایمال کردن حقوق اولیه ساکنان اصلی و واقعی سرزمین فلسطین متهم هستند.

این کارشناس مسائل مذهبی وقوع انقلاب اسلامی را بزرگ ترین ضربه به نقشه استکبار برای محو فلسطین عنوان و گفت: انقلاب اسلامی عامل بر هم خوردن معادلات جهانی و منطقه‌ای و طراحی شوم صورت گرفته برای به فراموشی سپرده شدن مساله فلسطین و حذف آن از اذهان مردم جهان است.

وی با بیان اینکه غاصب بزرگ دنیای کنونی امروز اسرائیل و رژیم صهیونیسم است، افزود: روز قدس روز همبستگی با مردم مسلمان و مظلوم فلسطین، روز مبارزه با جنایت‌های اسرائیل و روز ایستادگی و حمایت از مظلومین جهان به ویژه فلسطین است.

* پیام روز قدس از بین رفتن اسرائیل

یک کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت روز قدس گفت: صهیونیست ‌ها وقتی در روز قدس با این اقیانوس انسانی مواجه می‌شوند، این پیام در ذهن آنها تداعی می‌شود که روز قدس روز از بین رفتن اسرائیل است.

محسن حاجیان ادامه داد: روز جهانی قدس امیدها را برای آزادی فلسطین و قدس شریف از چنگال صهیونیست ها زنده کرده است.

وی افزود: امروز شاهدیم در هزاران شهر کشورهای مختلف روز قدس برای حمایت از مبارزات مردم فلسطین و پایان دادن به بیش از شش دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی راهپیمایی برگزار و از مساله فلسطین اعلام پشتیبانی می شود.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه تصریح کرد: حمله موشکی سپاه به تروریسم ها پاسخ محکمی به داعش بود و یک گوش مالی به آنها و طرفدارانشان بوده و موجب ترس تمام حامیان آنها شده است.

حاجیان با بیان این که روز قدس نماد دفاع از مظلوم همچنین نماد ایستادگی و مقابله با مستکبران و غاصبین است؛ خاطر نشان کرد: دشمن در روز قدس یک تودهنی محکم از طرف ملت ایران خواهد بود تا دشمن بداند ملت ایران متحد در مقابل دشمنان نظام اسلام ایستاده است.

روز جمعه ۲ تیرماه با حضور پرشور خود در راهپمایی روز قدس حماسه‌ای دیگر برای دفاع از مستظعفان و مظلومین جهان می‌آفرینیم و آرمان آزادی قدس را در آینده نه چندان دور محقق می‌‌کنیم.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *