جویندگان گنج

هامون رشیدیان

گرمای هوا به حد بی سابقه‌ای افزایش پیدا کرده است. این گرمای هوا مجال بیرون رفتن را از بسیاری افراد گرفته است. اما این گرما و در خانه ماندن می‌تواند فرصت مناسبی برای مطالعه و کتاب خواندن باشد. به همین بهانه در آغازین روزهای تیرماه در این گزارش تعدادی کتاب تازه نفس را برای سلیقه‌های گوناگون معرفی خواهیم کرد. امیدواریم از این گزارش لذت ببرید.

ابوجهاد، خاطرات عماد مغنیه از جهاد

«ابوجهاد» شامل ۱۰۰ خاطره از شهید عماد مغنیه به همت انتشارات روایت فتح به تازگی روانه بازار کتاب شده است. عماد مغنیه یکی از جوانانی بود که نقشی اساسی در پیروزی‌های بعدی مقاومت در جنوب لبنان داشت؛ چه در آزادی غرورآفرین جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ و چه در شکستِ تحقیرآمیز صهیونیست‌ها در جنگ ۳۳ روزه. بیست و پنج‌سال، قوی‌ترین سرویس‌های جاسوسی دنیا تمام تلاششان را کردند برای ترور یا اسارت عماد؛ تلاشی که همیشه ناکمام می‌ماند و همین، عماد را در نظرشان تبدیل کرده بود به شبح، شبح حزب‌الله. کتاب «ابوجهاد» با شمارگان یک‌هزار و ۱۰۰ نسخه در ۱۲۰ صفحه، به بهای ۶ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی انتشارات روایت فتح به بازار کتاب عرضه شده است.

از جناب پو چه خبر؟

کتاب «از جناب پو چه خبر؟»، شامل پنج داستان کوتاه از ادگار آلن پو است. ادگار آلن پو یکی از نویسندگان بزرگ جهان است که تاثیری شگرفی بر نویسندگان پس از خود داشته است. داستان‌های پو به خاطر رازآلود و ترسناک بودن مشهور شده‌اند. پو از اولین نویسندگان داستان کوتاه آمریکایی به حساب می‌آید و از او به عنوان مبدع داستان‌های کارآگاهی نیز یاد می‌شود. همچنین از نخستین افرادی بود که از ژانر علمی‌تخیلی استفاده کرد. کتاب «از جناب پو چه خبر؟»، اثر ادگارآلن پو با ترجمه لیدا طرزی در ۱۱۵ صفحه، شمارگان ۱۲۰۰ نسخه و به‌بهای ۷ هزار و ۵۰۰ تومان توسط انتشارات نیستان منتشر شد.

جویندگان گنج

رمان «جوینده طلا» اثر ژان‌ماری گوستاو لوکلزیو، روایت نوجوانی است که با دیدنِ فضای دریا و جنگل رؤیابافی می‌کند اما ورشکستگی دردناک پدرش او را از آن دنیای خیالی خارج می‌کند. جوینده‌ی طلا بیشتر به یک رؤیا شبیه است تا واقعیت. سرگذشت مصیبت‌بار آدمی‌های زمان ما که زندگی را دنبال گنجی موهوم، بی‌حاصل و بی‌هدف هدر می‌دهند. اگرچه جوینده‌ی این گنج یک نفر بیشتر نیست، اما نمادی است از کل بشریت، از انسان‌های به اصطلاح «متمدن» و «مترقی» که هر روز از گهواره‌شان یعنی طبیعت بیشتر فاصله می‌گیرند و در نابودیِ خود و زادگاه‌شان، یعنی کره‌ی زمین می‌کوشند. در عالم خیال به‌دنبال خوشبختی و آسایش هستند، اما در عالم حقیقت رو به فنا می‌روند. اوکلِزیو در حال حاضر، یکی از بزرگ‌ترین و سرشناس‌ترین نویسندگان فرانسه و دنیاست. از سال ۱۹۶۳ تا ۲۰۱۰ ده‌ها جایزه‌ی بزرگ ادبی و فرهنگی به‌خاطر نوشته‌ها و فعالیت‌های ادبی و اجتماعی‌اش به او اعطا شده است. «جوینده‌ی طلا» اثر ژان‌ماری گوستاو لوکلزیو با ترجمه پرویز شهدی در نشر چشمه به قیمت سی هزرارتومان منتشر شده است.

مرد حریص و فرشته مرگ

«مرد حریص و فرشته مرگ» به روایت از مژگان شیخی با تصویرگری حسن عامه‌کن از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات قدیانی منتشر شد. در «مرد حریص و فرشته مرگ» روایت مردی به نام شعبان مطرح می‌شود. شعبان، مردی است که تمام فکرش جمع کردن پول است. او نه خودش از پول‌ها استفاده می‌کند و نه به دیگران کمک می‌کند. شعبان با بدبختی و فقر زندگی می‌کند و حاضر نیست به پول‌هایی که زیر خاک جمع کرده است، دست بزند. سال‌ها می‌گذرد و بالاخره روزی که تصمیم می‌گیرد از ثروتش استفاده کند، فرشته مرگ به سراغش می‌رود. بخش کودک و نوجوان انتشارات قدیانی کتاب «مرد حریص و فرشته مرگ» را با شمارگان هزار و ۶۵۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر کرده است.

خون انار گردن پاییز است

مجموعه اشعار مژده لواسانی در قالب کتاب و لوح فشرده با عنوان «خون انار گردن پاییز است…» در روزهای گذشته، توسط انتشارات نیستان راهی بازار نشر شد. این کتاب شامل گزیده‌ای از متن‌ها و اشعار مژده لواسانی مجری مطرح رادیو و تلویزیون است. جموعه اشعار مژده لواسانی با عنوان «خون انار گردن پاییز است…» در ۱۱۸ صفحه، شمارگان ۲۲۰۰ نسخه و به‌بهای ۱۰ هزار تومان توسط انتشارات نیستان راهی بازار نشر شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *