خروش زاینده رود در رگ های فلسطین

پروانه شریفی

قدس شریف را همه می‌شناسد و نام آشنای آن را همه شنیده‌اند. در روز قدس در گرماگرم ماه مبارک رمضان، باز هم مردم ایران اسلامی همصدا با سایر مسلمانان جهان به میدان آمدند تا حمایت قاطع خود را از فلسطین و قدس و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کنند.
اصفهان هم به تأسی از ایران اسلامی مانند سابقه درخشان خود در تاریخ انقلاب، پا به عرصه میدان گذاشت و یاد مردم زاینده‌رود برای باری دیگر در تاریخ رگ‌های فلسطین زنده شد.
اصفهان، همیشه در تمامی عرصه‌های انقلابی در صدر بوده و این بار هم برای قدس، برای فلسطین و شاید بهتر است بگوئیم برای اسلام و انقلاب، کم نگذاشت.
امسال با اینکه مسیرهای راهپیمایی نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده بود، اما مردم غیور اصفهان همگی از مسیرهای پنجگانه دوش به دوش هم، خود را به مصلا رساندند و ندای مسلمانان جهان را لبیک گفتند.
اما امسال حضور نسل‌های سوم و چهارم انقلاب پررنگ‌تر از سال‌های گذشته در اصفهان به چشم می‌خورد و این نشان از حیات و زنده بودن قدس داشت که اصفهان این مهم را به جهان نشان داد.
دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان اتوبوسرانی، سازمان آتش‌نشانی، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی هم دست در دست هم دادند تا شکوه این مردم پررنگ‌تر نشان داده شود.
وقتی که در سال ۵۸ جنوب لبنان توسط نیروهای رژیم خبیث صهیونیستی بمباران شد، به دستور امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام «روز قدس» نامگذاری شد و خون امت حزب‌الله و مسلمانان جهان به جوش آمد و همگی یک‌صدا طنین نابودی اسرائیل را سر دادند و چه زیبا گفت بنیانگذار انقلاب که فرمود روز قدس، روز فلسطین نیست؛ روز اسلام است.
مردم اصفهان هم برای حیات روز اسلام همراه با مسئولان استانی از مسیرهای مشخص‌شده به راهپیمایی پرداختند.
وزیر سابق اطلاعات هم در میان اجتماع عظیم راهپیمایان اصفهانی گفت: پس از به حاشیه رفتن مسئله فلسطین، برای مقابله با انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ مسئله فلسطین، تنها مسئله یک کشور و مملکت نیست و اگر به سخنان امام خمینی رجوع کنیم، متوجه خواهیم شد که در این رابطه می‌فرماید که مسئله قدس، یک مسئله شخصی نیست و مربوط به یک کشور یا مربوط به مسلمانان یک دوره از تاریخ نیست؛ بلکه مسئله‌ای است برای تمام آزادی‌خواهان دنیا از زمانی که مسجد بیت‌المقدس پی‌ریزی شده تا زمانی که کره زمین وجود دارد.
حیدر مصلحی افزود: شهرک‌ هالیوود را ۴۰ صهیونیست طراحی کردند و به وجود آوردند و مسیر اصلی آن اسلام‌هراسی است؛ اما می‌بینید که اندیشمندان دنیای استکبار رو به اسلام آورد‌ه‌اند؛ چون می‌بینند که اسلام در حال فتح قله‌های آن‌هاست و از همین رو دانشمندان آن‌ها رو به شناخت اسلام آورده‌اند و می‌بینند که قرآن راه برون‌رفت آن‌ها را نشان داده است.
وی خاطرنشان کرد: در همین اقدامی که در عربستان چند روز گذشته رخ داد، دیدیم که تعداد جالب توجهی از هواپیماهای رژیم صهیونیستی به عربستان می‌روند تا جلوی کودتا را بگیرند؛ امروز بازار کشورهای خلیج فارس در اختیار رژیم صهیونیست قرار گرفته که این دردآور است.
روز قدس، صدای رسای خروش اصفهانی‌ها را همه نه‌تنها ایرانیان، بلکه مسلمانان جهان هم شنیدند. آری، اصفهان به حمایت از فلسطین به پا خاست.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *