از «رگ خواب» تا «زیر سقف دودی»

هامون رشیدیان

همزمان با پایان ماه مبارک رمضان برنامه اکران سینماها شاهد حضور فیلم‌هایی تازه نفس است. سه فیلم «رگ خواب»، «زیر سقف دودی» و «اکسیدان» همزمان با اکران سراسری پخش خود را در اصفهان آغاز کرده‌اند. به همین بهانه در این گزارش به معرفی این ۳ فیلم خواهیم پرداخت.

رگ خواب

رگ خواب آخرین فیلم حمید نعمت الله است که پس از استقبال خوب در جشنواره سی و پنجم اکران خود را آغاز کرده است. لیلا حاتمی، کوروش تهامی، الهام کردا، لیلا موسوی، حمیدرضا آذرنگ، خسرو بامداد و بامداد نعمت الله در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. رگ خواب در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر موفق شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن (لیلا حاتمی) و سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های میدانی و سیمرغ بلورین بهترین عکس را کسب کند. موسیقی این فیلم را همایون شجریان و سهراب پورناظری سا خته اند که چندی پیش با عنوان «آلبوم رگ خواب» روانه بازار شد.

خلاصه داستان فیلم: مینا بعد از جدایی از همسرش به دنبال شغل و محل اسکانی می‌گردد. در این مسیر با کامران مدیر رستورانی که در آن کار می‌کند آشنا می‌شود. کامران سرپناهی به او می‌دهد. مینا تحت تأثیر حمایت‌ها و محبت‌های کامران به او دل می‌بازد، کامران نیز به مینا مشتاق و علاقمند است. روزها از پس هم می‌گذرد و عشق مینا به کامران کاسته نمی‌شود و اوج می‌گیرد. اما کامران دیگر قصد ادامه ندارد…

این فیلم هم اکنون در سینماهای قدس، سپاهان و پردیس سینمایی چهارباغ در حال اکران است.

اکسیدان

«اکسیدان» به کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی یکی دیگر از تازه نفس‌های اکران است. زوج جواد عزتی و امیر جعفری بار دیگر در کنار هم در این فیلم به هنرنمایی پرداخته‌اند. شقایق دهقان، شبنم مقدمی، رضا بهبودی، لیندا کیانی، علیرضا استادی و وحید آقاپور از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

خلاصه داستان فیلم: نگار، نامزد اصلان، بدون اجازه او و غیرقانونی به خارج سفر می‌کند. حالا اصلان به دنبال راهی برای گرفتن ویزای قانونی است تا بتواند نامزدش را برگرداند. «اکسیدان» فضایی طنز دارد و از این جهت به نظر می‌رسد که فروش خوبی داشته باشد. شبنم مقدمی در این فیلم نقشی متفاوت را ایفا کرده است اما حذف مقدرا زیادی از بازی او در این فیلم با اعتراض این بازیگر روبرو شد.

این فیلم در حال حاضر در سینما قدس اصفهان در حال اکران است.

زیر سقف دودی

«زیر سقف دودی» یازدهمین ساخته پوران درخشنده است. این فیلم نیز در دنباله کارنامه هنری پوران درخشنده در فضایی اجتماعی با محوریت مشکلات زنان روایت می‌شود. مریلا زارعی، فرهاد اصلانی، بهنوش طباطبایی، هوشنگ توکلی، آزیتا حاجیان، مریم بوبانی، شهرام حقیقت دوست، حسام نواب صفوی، هادی مرزبان، رسول نجفیان، فریبا متخصص، نفیسه روشن، فرشید زارعی، ابوالفضل میری و لاله مرزبان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

خلاصه داستان فیلم: شیرین (مریلا زارعی) در زندگی خانوادگی با فرزند و همسرش به تدریج دچار مشکل می‌شود، او به دنبال پیدا کردن راهی برای ایجاد ارتباط با آنهاست، که موفق نمی‌شود و به بحران می‌رسد. تلاش مجدد او برای برون رفت از این بحران، او را با چالش جدیدی رو به رو می‌کند…

زیر سقف دودی هم اکنون در سینما ساحل و پردیس سینمایی چهارباغ در حال اکران است.

نکته: در روزها و هفته‌های آینده به طور مفصل به نقد و بررسی هر کدام از این فیلم‌ها خواهیم پرداخت.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *