بیش از ۱۰۰۰ نشریه در کانون‌های مساجد کشور فعالیت دارند

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با تاکید بر توجه نشریات مساجد به رفع مشکلات محلات، گفت: بیش از ۱۰۰۰ نشریه در کانون‌های مساجد کشور فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار هفته نامه اصفهان کیمیا در یزد به نقل از تسنیم، مرتضی طاهریان در اختتامیه جشنواره محراب قلم اظهار داشت: این سبب افتخار ماست که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، شاهد درخشش بیش از پیش جوانان مسجدی و همه جوانان در گوشه گوشه این کشور هستیم.

 وی افزود: این که در چنین نظام و شرائطی زندگی می‌کنیم که با استفاده از ظرفیت‌های درونی و جوانان خودمان بیش از پیش در جهان امروز درخشش داریم، را باید شکر‌گزار باشیم.

 معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور تصریح کرد: یک نشریه مسجدی و یک وبلاگ مسجدی باید ویژگی‌های مسجد را داشته باشد، اگر ما در مسجد می‌بینیم در وقت نماز جماعت، افراد با سنین، تحصیلات، گرایش‌های سیاسی و سمت‌های مختلف در کنار همدیگر در صف نماز حاضر می‌شوند، یک پیام‌هایی را به همراه خودش دارد که یکی از مهمترین این پیام‌ها، پیام وحدت است.

 طاهریان گفت: نشریه و وبلاگ مسجدی هم باید پرچمدار وحدت باشد، ما بنا نداریم به جناح‌ها ورود داشته باشیم بلکه باید این نشریه همیشه پرچمدار وحدت در محله خودش باشد.

 وی با بیان این مطلب که مسجد کارکرد بین‌المللی دارد، گفت: ما مساجدی داریم که اثرات آن در عرصه‌های بین‌المللی بروز و ظهور می‌کند، اما همه مساجد ما، کارکرد محلی و نگاه به مشکلات محلی خود حتی در زمینه مشکلات اقتصادی دارد.

 معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور تصریح کرد: مسجد در مقاطع مختلف تاریخی، گره‌گشای مشکلات بوده است، نشریه مساجد هم باید این اقدام را به درستی انجام دهند و گره‌گشای مشکلات مردم آن محل به حساب آید.

 وی گفت: امروز ما با بیش از یک هزار نشریه در کانون‌های مساجد در ارتباط هستیم و امیدواریم با ساماندهی و مجوزی که به آنها داده می‌شود، بتوانیم فعالیت آنها را بهبود بخشیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *