از دروغ جاویدان تا غرور مرصاد

به قلم مدیر مسئول

در سوم مردادماه ۱۳۶۷ چند روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط جمهوری اسلامی ایران، منافقین قصد داشتند طی عملیاتی موسوم به «فروغ جاویدان و با شعار از «مهران تا تهران» به خیال شوم خود موجبات نابودی انقلاب و فروپاشی نظام اسلامی را فراهم آورند. اما رزمندگان اسلام در پنجم مردادماه در عملیاتی متقابل با نام «مرصاد» عناصر منفور و پلید گروهک نفاق را در تنگه پاتاق (مرصاد) در نزدیکی کرمانشاه در کمین خود گرفتار و با وارد ساختن ضربات مهلک و مرگبار، نه تنها غروبی جاویدان برای منافقین بلکه یک عبرت بزرگ تاریخی را برای بدخواهان ملت ایران رقم زدند.

شرح عملیات

عملیات مرصاد که با رمز مقدس «یا علی» در پنجم مردادماه سال ۱۳۶۷ برای مقابله با خیانت منافقین و مزدوران استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیسم بین الملل و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده در خطوط جبهه میانی جنگ با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پشتیبانی هوانیروز مقتدر ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

در دو مرحله با در هم کوبیدن منافقین و ضدانقلاب و متلاشی نمودن یگان‌های نظامی آنان و وارد آوردن تلفات سنگین با صدها کشته و مجروح، بر آن خودفروختگان منفور، پیروزی بزرگ فرزندان امام خمینی (رحمه الله علیه) رقم زده شد و این شکست، سرافکندگی کاخ سفید و رسوایی نظام سلطه، صهیونیسم و حامیان صدام و منافقین را آشکار و در معرض قضاوت جهانیان قرار داد.

عظمت و رشادت های رزمندگان اسلام

عملیات مرصاد یک عملیات افتخار آفرین و بزرگ و ارزشمند توسط رزمندگان جمهوری اسلامی ایران بود در این عملیات بزرگ نقشه شوم دشمنان خنثی و باعث شد آنها در مقابل عظمت و رشادت های رزمندگان اسلام سر تعظیم فرو آورند و این روز ، روزی افتخار آفرین و شکوهمند برای ملت قهرمان پرور ایران اسلامی در مقابله با نفاق و ضد انقلاب در تقویم ثبت شود.

این عملیات با هم قسم شدن منافقین و صدام به منظور ایجاد ضربه به نظام اسلامی، بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ صورت گرفت که می خواستند از فرصت استفاده کرده و به خیال خام خود بر کیان اسلامی ما تسلط یابند که با هوشیاری و بیداری امام (ره) و رزمندگان با لبیک به مقتدای خود و با حضور در میدان دفاع از نظام و انقلاب حضور یافتند و نقشه آنان را نقش بر آب شد.

پیام عملیات مرصاد

عملیات مرصاد نشان داد که مردم وملت ایران اسلامی حتی لحظه ای دست از دفاع و حفظ نظام اسلامی و ولایت فقیه، نکشیده و نمی کشند. پیام عملیات مرصاد ایستادگی تا آخرین نفس در برابر دشمن است، در این عملیات وقتی که احساس خطر کردیم با تمام وجود رفتیم و به دفاع پرداختیم و اگر باز هم احساس خطر کنیم تا آخرین نفس پای انقلاب و نظام می‌‏ایستیم.

حضور مردم

در طول این ۸ سال عملیاتهای زیادی انجام شد اما هیچ کدام از آنها مثل عملیات مرصاد نبود زیرا این تهاجم آخرین تیر خلاص دشمنان ما بود. هر کسی به اندازه توانی که داشت در این عرصه وارد شد و این بود که دشمن فهمید با زبان زور نمی تواند با این ملت صحبت کند و این مردم پای آرمانهای انقلاب و شهدای خود ایستاده است.

عملیات فروغ جاویدان خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای مردمی و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام همچون شهید صیاد شیرازی در نطفه نابود شد و گروهک تروریستی منافقین و حزب بعث عراق در تنگه چهار زبر که امروز به نام تنگه مرصاد شناخته می‌شود شکست سختی خورد.

مرصاد به درستی تبیین نشده است

عملیات مرصاد یکی از عملیات‌های مهم و حساس در تاریخ کشورمان است که متأسفانه امروز به درستی برای عموم جامعه به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب تعریف و تبیین نشده است و نیاز دارد در دانشگاه‌ها و رسانه‌ها بیشتر به تشریح این عملیات و وقایعی که در آن اتفاق افتاده است پرداخته شود تا عموم جامعه نسبت به این واقعه تاریخی بزرگ نسبت به گذشته بیشتر آشنا شوند.

عملیات مرصاد برای همه مردم یک پیام مهم دارد اینکه مردم در هر برهه‌ای اگر به موقع حضور داشته باشند پیروز خواهیم بود که در عملیات مرصاد این اتفاق واقعاً افتاد در وهله اول این نیروهای مردمی بودند که در مقابل لشکر و تجهیزات پیشرفته منافین و رژیم عراق ایستادگی کردند و نگذاشتند ذره‌ای از خاک کشورمان به دست دشمن بیافتد و انقلاب آسیب ببیند.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *