بخش خصوصی باید به آموزش های فنی و حرفه ای ورود پیدا کند

زهرا نصیری

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید به آموزش های فنی و حرفه ای ورود پیدا کند، اظهارداشت:‌ سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید سیاستگذار و ناظر باشد و بخش خصوصی برای آموزش ورود پیدا کند.

رسول زرگرپور ، به مناسبت هفته مهارت در دیدار با مدیر کل فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: سیاست های آموزشی فنی و حرفه ای باید متناسب با بسته های حمایتی اشتغال و محورهای توسعه ای استان باشد.

وی با اشاره به اینکه باید در راستای توسعه ی استان قدم های مثبت برداشته شود و از این دوران طلایی به نحو مطلوب استفاده گردد افزود: در طول سال های پس از انقلاب هیچ زمانی مسائل فنی و حرفه ای به اندازه ی امروز جایگاه خود را پیدا نکرده است و امروز این سازمان در یک دوران طلایی قرار دارد.

وی اظهارداشت: اصفهان در بخش صنعت، صنعتی ترین استان کشور است و ۱۰ درصد صنایع بزرگ کشور، ۷۰ درصد فولاد، ۵۰ درصد مصالح ساختمانی و سنگ، ۶۰ درصد مصنوعات طلا و ۲۵ درصد فراورده های نفتی کشور در اصفهان تولید می شود.

زرگرپور افزود: با این شرایط نرخ بیکاری در این استان ۲ درصد از متوسط کشور بالاتر است و باید مشخص شود که چرا با این امکانات و ظرفیت ها که باید این استان را به بهشت اشتغال تبدیل کند، نرخ بیکاری آن بالاتر از متوسط کشوری است و این در شان استان نیست.

وی با اشاره به فعالیت بخش خصوصی بویژه در بخش صنعت در استان اظهارداشت: زمانی که اقتصاد با مشکل مواجه می شود بیکاری در این استان نمود بیشتری می یابد.

استاندار اصفهان افزود: حجم بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به عرصه ی کار و همچنین مهاجرت افراد جویای کار از استانهای دیگر به سمت این استان نیز می تواند ازعوامل بالا بودن نرخ بیکاری باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید در استان سیاست های آموزشی متناسب با بسته های حمایتی اشتغال باشد، افزود: باید سازمان آموزش فنی و حرفه ای به آموزش نیروهای فناوری و تحقیقاتی بپردازد و آموزش ها در فضاها و اولویت های توسعه ی استان قرار گیرد.

زرگرپور با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی اطلاعات فنی کافی ندارند، اظهارداشت: اغلب کارخانه ها نیاز به کارمندان و کارگران متخصص دارند و در این راستا باید سازمان فنی و حرفه ای آموزش های لازم را به این افراد بدهد تا تخصص فنی نیز در فارغ التحصیلان ایجاد شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *