فراهم شدن فضای سیاسی به توسعه گردشگری می انجامد

کیمیای کویر: استاندار اصفهان گفت: صنعت گردشگری از سودآوری و فرصت های زیادی برخوردار است و امیدواریم که با فراهم شدن فضای سیاسی بخش خصوصی دو کشور خصوصا استان ها بتواند از مزیت های یکدیگر بیشترین استفاده را داشته باشند.
به گزارش کیمیای کویر، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و جمهوری چک، گفت: روابط اقتصادی و فرهنگی دو کشور در طول سالیان گذشته برقرار بوده است ولی با اعمال تحریمهای ظالمانه غرب علیه ایران به پایین ترین سطح رسیده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه دو کشور فرصت های زیادی را از دست داده اند، اظهارداشت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و خصوصا در طول یکسال گذشته سفر هیأت های خارجی به ایران افزایش یافته و باب جدیدی از مناسبات ایجاد شده است.
زرگرپور با ابراز امیدواری از اینکه شاهد گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی بین ایران و کشورهای دیگر باشیم، اظهارداشت: شرایط علمی، فناوری و اقتصادی ایران نسبت به دو دهه ی گذشته بسیار متفاوت شده است و وجود تکنولوژی های روز موید این مطلب می باشد.
وی افزود: ایران آمادگی دارد که در تبادل اطلاعات و تجربیات و همچنین سرمایه گذاری در تکنولوژی های جدید و صنعت و همچنین محیط زیست و ماشین آلات سنگین با جمهوری چک مشارکت داشته باشد.
رسول زرگرپور ادامه داد: اصفهان بعنوان مرکز فناوری و گردشگری ایران آمادگی دارد توسعه ی صنایعی مانند نیروگاهی، هواپیماسازی، نساجی و توسعه ی گردشگری و … را با اولویت پیگیری نماید.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در گردشگری مورد تاکید مدیریت استان اصفهان است، اظهارداشت: صنعت گردشگری از سودآوری و فرصت های زیادی برخوردار است و امیدواریم که با فراهم شدن فضای سیاسی بخش خصوصی دو کشور خصوصا استان ها بتواند از مزیت های یکدیگر بیشترین استفاده را داشته باشند.
لویومیر زائورالک نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به اصفهان و ملاقات با استاندار این استان، گفت: اصفهان استانی زیبا و با قدمت تاریخی زیادی است و فرصت های سرمایه گذاری خوبی در این استان وجود دارد.
وزیر امور خارجه ی جمهوری چک با بیان اینکه جمهوری چک از توافقات هسته ای ایران و کشورهای ۵+۱ بسیار خوشحال است، اظهارامیدواری کرد که این توافق نامه بتواند باعث گسترش روابط بین دو کشور شود.
وی با اشاره به اینکه جمهوری چک کشوری صنعتی است، تصریح کرد: این کشور از لحاظ توسعه ی صنایع و ماشین آلات و همچنین داروسازی و صنایع غذایی و انرژی ظرفیت های خوبی دارد.
وزیر خارجه ی چک افزود: در گذشته روابط بین دو کشور بسیار خوب بوده است و ما می توانیم سفر های خود به ایران را با تجار و بازرگانان بیشتری ادامه دهیم چرا که فعالان اقتصادی کشور چک به یاد می آورند که ایران چه امکانات و ظرفیت های خوبی دارد و ما در نظر داریم که به این تجربه های خوب بازگردیم.
زائورالک اضافه کرد: امروز کارآفرین ها گام های اول را برای افزایش مناسبات اقتصادی برداشتند که این امر می تواند با گسترش روابط تجار و بازرگانان دو کشور افزایش یابد.
وی گفتگوهای بین طرفین را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: هرچند که این گفتگوها دقت و زمان بیشتری را می طلبد ولی مطمئن هستم که به نتایج خوبی خواهد رسید و این آمادگی بین دو طرف وجود دارد.
لویومیر زائورالک با اعلام اینکه به میهن و فرهنگ ایرانی احترام می گذارم، گفت: امیدوارم راهی که اجداد ما ایجاد کرده اند ادامه یابد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *