فرهادی در رویای فتح کن ۲۰۱۸

هامون رشیدیان

سینما بدون تردید محبوب‌ترین هنر قرن بیست و یکم است. سینما جادویی است که از روز اختراع تا به امروز میلیون‌ها نفر را عاشق و شیفته خود کرده است. بشر با سینما توانست بسیاری از آرزوهای محال خود را جامه عمل بپوشاند. در سینما غیر ممکن وجود ندارد و شاید به همین دلیل هم هست که سینما تا این اندازه توانسته جای خود را میان انسان‌ها باز کند. ما نیز برای اینکه از قافله عاشقان سینما عقب نیفتیم تصمیم گرفتیم هر چند وقت یکبار با گزارشی تحت عنوان سینما گردی شما را از آخرین اتفاقات ریز و درشت هنر هفتم آگاه کنیم. امیدواریم از گزارش‌های سینماگردی ما لذت ببرید.

لیلا حاتمی در فیلم جدیدمانی حقیقی

لیلا حاتمی در فیلم سینمایی «خوک» هفتمین ساخته‌مانی حقیقی مقابل دوربین خواهد رفت. پیش از این حضور حسن معجونی در «خوک» قطعی شده بود و به تازگی علاوه بر حاتمی٬ لیلی رشیدی٬ سیامک انصاری٬ علی باقری و آیناز آذرهوش به جمع بازیگران این فیلم پیوسته‌اند. فیلمنامه «خوک» را خود حقیقی نوشته است و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته٬ فیلمبرداری از نیمه شهریورماه آغاز می‌شود. محمود کلاری مدیریت فیلمبرداری را برعهده دارد. این دومین همکاری کلاری و حقیقی بعد از «آبادان» و «کارگردان مشغول کارند» است. نگار نعمتی به عنوان طراح لباس و امیرحسین قدسی به عنوان طراح صحنه در چهارمین همکاری خود با حقیقی حضور خواهند داشت. همکاری نعمتی و قدسی با حقیقی از «پذیرایی ساده» آغاز شده بود و بعد از «اژدها وارد می‌شود» و «پنجاه کیلو آلبالو» حالا نوبت به «خوک» رسیده است. مانی حقیقی در کنار کارگردانی تهیه کنندگی این فیلم را نیز بر عهده خواهد داشت. هنوز اطلاعی از داستان فیلم «خوک» منتشر نشده است.

مهران احمدی اولین فیلمش را می‌سازد

مهران احمدی بازیگر مشهور کشور قرار است اولین فیلم سینمایی خود را با حضور رضا عطاران در نقش اصلی بسازد. احمدی در کارنامه هنری خود به جز بازیگری سابقه دستیاری کارگردان، برنامه ریز، بازیگردان، بازنویسی فیلمنامه و مدیر تولید را نیز دارد و حالا قرار است کارگردانی را نیز به این کارنامه بلند بالا اضافه کند. این فیلم هنوز نامش مشخص نیست اما برای نمایش در جشنواره فیلم فجر ساخته می‌شود. مسعود سلامی مدیریت فیلمبرداری این فیلم سینمایی را بر عهده دارد و رضا عطاران به عنوان نقش اصلی این فیلم به ایفای نقش خواهد پرداخت. داستان فیلم در دهه ۵۰ می‌گذرد و قرار است بخش‌هایی از فیلم در خارج از ایران فیلمبرداری شود. گفتنی است: رضا عطاران نیز دو فیلم ما شما را دوست داریم خان بابا به کارگردانی کاهانی و فیلم “هزارپا” به کارگردانی ابوالحسن داوودی را در راه اکران دارد.

فیلم فرهادی کلید خورد

اصغر فرهادی کارگردان بزرگ ایران جدیدترین فیلم خود را با حضور جمعی از بهترین بازیگران جهان کلید زد. پیش از این حضور سه ستاره اسپانیایی سینمای جهان یعنی خاویر باردم، پنه‌لوپه کروز و ریکاردو دارین در این فیلم قطعی شده بود و حالا خبر می‌رسد خاویر کامارا بازیگر فیلم‌هایی چون «با او حرف بزن»، «آموزش بد» و «من خیلی هیجان‌زده‌ام» همچنین اینما کوئستا بازیگر فیلم «خولیتا» و ادوارد فرناندز بازیگر فیلم «پوستی که در آن زندگی می‌کنیم» نیز به اثر جدید کارگردان ایرانی پیوسته‌اند. این پروژه که بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون دلار هزینه دارد، حاصل همکاری فرانسه، ایتالیا و اسپانیا خواهد بود. الکساندر ماله‌گی از کمپانی فرانسوی «ممنتو فیلم»، آلوارو لونگوریا از کمپانی اسپانیایی «استالوارتس مورنا فیلم» و آندریا اوچیپنتی از کمپانی ایتالیایی «لاکی رد» فیلم فرهادی را تهیه خواهند کرد. فرهادی فیلمنامه این اثر را هم مانند گذشته ابتدا به زبان فارسی نوشته و سپس به زبان دیگر ترجمه شده است. کارگردان «جدایی نادر از سیمین» برای پرتماشاگرترین فیلم کارنامه کاری خود گروهی از بزرگان سینما را گردهم آورده است که از میان آن‌ها می‌توان به آلبرتو ایگلسیاس (آهنگساز)، خوزه لوییس آلکائینه (مدیر فیلمبرداری)، کلارا نوتاری (طراح صحنه) و سونیا گرانده (طراح لباس) اشاره کرد. اولین اکران فیلم جدید فرهادی احتمالاً در جشنواره کن ۲۰۱۸ خواهد بود. نام این فیلم فعلاً «همه می‌دانند» عنوان شده است که البته ممکن است تغییر کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *