جشنواره موسیقی رقابتی برگزیدگان خود را شناخت

سعید امامی ابرقویی – گروه فرهنگ

جشنواره موسیقی رقابتی اصفهان با معرفی برگزیدگان در هنرسرای خورشید به کار خود پایان داد.

جشنواره موسیقی رقابتی اصفهان پس از ۴ شب رقابت نفس‌گیر بین هنرمندان جوان کشور برگزیدگان خود را شناخت، این جشنواره که به همت بخش خصوصی برپا شد چهارمین دوره خود را با همکاری دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری در اصفهان برگزار و اعلام نتایج و مراسم پایانی این برنامه در هنرسرای خورشید صورت گرفت.

پدرام بهاآبادی بنیان‌گذار مسابقات استعدادیابی موسیقی با اشاره به راهی که گروه او در برگزاری چهار دوره این جشنواره طی کرده است اظهار داشت: رضایت مردم و شرکت کنندگان و مسئولانی که برنامه را دیده‌اند نشان می‌دهد ما راه را درست طی کرده‌ایم.

وی به مشکلاتی که برگزاری برنامه وجود داشت اشاره کرد و بیان داشت: یکی از ارگان‌هایی که در اصفهان دغدغه فرهنگ و هنر را دارد سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان است و حمایت دفتر تخصصی موسیقی اصفهان بسیار در برگزاری این برنامه مؤثر بود.

بهاآبادی از مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان که خود اجازه حضور نوازندگان خانم و آقا در کنار هم را داد تشکر کرد و اظهار داشت: کارشکنی‌هایی که در اجرای برنامه شد را از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کنیم.

حمایت دفتر تخصصی موسیقی از گروه‌های برتر

منصور قربانی مدیر دفتر تخصصی موسیقی اصفهان و رئیس هنرسرای خورشید با تشکر از تلاش‌های جوانانی که همت خود را برای برگزاری این مراسم گذاشتند اظهار داشت: داوران برنامه همگی از مفاخر موسیقی بودند که با وجود جوانی در هنر به پختگی رسیده‌اند، هنگامی‌که اسامی داوران را دیدم خوشحال شدم.

وی برگزاری چنین رویدادی را عملی مشکل دانست و گفت: افراد زیادی در برگزاری این برنامه شرکت کردند که اگر همگی امشب حضور پیدا می‌کردند سالن هنرسرای خورشید پر می‌شد. برگزاری برنامه‌های این‌گونه به‌ظاهر ساده است اما آن‌قدر موانع در برگزاری وجود دارد که همه باید دست‌به‌دست هم دهند و ارشاد نقش مهمی در از جلو راه برداشتن داشتن موانع داشت.

وی کشف استعدادهای موسیقی و حمایت از آن‌ها را از اهداف هنرسرای خورشید دانست و بیان داشت: هنرسرای خورشید از گروه‌های برگزیده در اجرای برنامه‌های عمومی حمایت کامل خواهد کرد.

فعالیت هنرسرای خورشید در کشور بی‌سابقه است

علیرضا عارف‌مهر داور این مسابقات برخورد هنرمندان و تعامل بین آن‌ها را بزرگ‌ترین دستاورد این جشنواره دانست و افزود: آنچه در پشت‌صحنه اتفاق می‌افتد به‌مراتب باارزش‌تر از جوایز است، هر نوع حرکت موسیقی در هر کیفیت و هر ژانر برای ما موسیقی امروزی کنونی ایران مثبت است و باید از آن حمایت شود.

وی با تقدیر از حمایت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در برگزاری جشنواره موسیقی رقابتی اذعان داشت: فعالیت هنرسرای خورشید در سال‌های اخیر در کشور بی‌سابقه بود، این امر شایسته تقدیر است.

وی از کیفیت اجرای گروه‌ها تشکر کرد و بیان داشت: گروه‌ها و تکخوان‌ها اجرایی قابل قبول داشتند، با نگاه مثبت ارشاد امکان حضور دختران و پسران نوازنده در کنار یکدیگر را داد که بسیار ارزشمند است.

حمید خلیفه‌سلطانی دیگر داور این جشنواره از حمایت مردمی تشکر کرد و بیان داشت: با آنکه حضور در شب پایانی با تعداد کمتری صورت گرفته اما شور و هیجان همچنان در سال وجود دارد، باید از گروه‌های شرکت کننده برای این شور و هیجان تقدیر کرد.

وی نیز از تلاش‌های هنرسرای خورشید در پیشبرد موسیقی تشکر کرد و بیان داشت: این حمایت در ده سال گذشته وجود داشته است و در سال‌های اخیر قوت گرفته است، مهم‌ترین حامی موسیقی در اصفهان شهرداری اصفهان بوده است.

اعلام نتایج جشنواره موسیقی رقابتی آخرین بخش این برنامه بود، داوران نتایج را این‌گونه اعلام نمودند که هیئت داوران در بخش تکخوانی فردی را به‌عنوان نفر اول انتخاب نکرد و مرتضی ریاحی و احمدرضا کدخدایی هر دو مقام دوم بخش انفرادی را کسب کردند، گروه راز دل مقام اول بخش گروهی جشنواره موسیقی رقابتی را به دست آورد.

پنجمین دوره جشنواره رقابتی موسیقی در تهران برگزار خواهد شد و جوانان با استعداد موسیقی کشور از پایان این دوره انتظار برگزار آن را می‌کشند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *