فضای سرماخورده تئاتر اصفهان قابل ترمیم و درمان است

وحید صادقی – کیمیای وطن

نمایش “اعترافاتی درباره زنان” نوشته محمدامیر یاراحمدی به کارگردانی کیوان احمدیان از روز ۱۹ تا ۳۰ شهریورماه در سالن کارگاه پلاتو تجربه تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به روی صحنه رفت.

روایت تغییر روابط شخصیت مرد با زنان پیرامون خود

این نمایش کمدی زندگی مردی را روایت می‌کند که درگیر روابط شخصی خود با زنان پیرامون خود است و در بخشی از این داستان در اثر یک اتفاق ساده در زندگی شغلی خود با تغییرات بزرگی در زندگی شخصیش مواجه می‌شود. به گفته کیوان احمدیان کارگردان جوان “اعترافاتی درباره زنان”، این نمایش داستان تغییر روابط شخصیت مرد نمایش یا هر مرد دیگری در جامعه با زنان پیرامون‌شان است.

احمدیان کارگردان جوانی که دانشجوی دانشگاه سپهر است در مورد اولین تجربه کارگردانی خود عنوان کرد: برای انتخاب اولین نمایشنامه به کارگردانی خودم تلاش کردم وسواس زیادی به خرج دهم و کاری را انتخاب کنم که هم از محتوای مناسبی برخوردار باشد و هم بتوانم از پس اجرای آن بربیایم. البته بنده اجراهای دانشجویی و نمایشنامه خوانی‌های دیگری در کارنامه کاری خود دارم اما در اجرای عمومی در سطح شهر این اولین تجربه من بود.

محتوایی در مورد تصمیم گیری‌های شخصی زندگی جوانان در جامعه

وی ادامه داد: درون مایه این نمایش برای من بسیار مهم و قابل اهمیت بود و البته این نمایش نیز با توجه به ذهنیت اجتماعی و نمایشی خودم در مورد تصمیم گیری‌های شخصی زندگی جوانان است همانطور که به عنوان یک جوان این موضوع دغدغه هر جوانی در جامعه ما می‌تواند باشد.

فضای سرماخورده تئاتر اصفهان قابل ترمیم و درمان است

این کارگردان اعتقاد دارد تئاتر اصفهان به شکلی ملموس بیمار است و می‌توان گفت به سرماخوردگی دچار شده است. احمدیان تصریح کرد: با توجه به افرادی که به عنوان اهالی تئاتر در فضای تئاتر اصفهان بسیار تلاش می‌کنند ما هم وظیفه داریم که کار خود را به خوبی انجام دهیم و تئاتر اصفهان را به سطحی قابل قبول برسانیم.

داوری در مورد موفقیت این نمایش به عهده تماشاچیان آن است

احمدیان در مورد موفقیت نمایش “اعترافاتی درباره زنان” می‌گوید: به عنوان اولین نمایش من که در سالن پلاتوی تجربه تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به اجرای عمومی رسید و نمایشنامه‌ای که یک سال عوامل را درگیر خود کرده، فکر می‌کنم این نمایش موفقیت آمیز بوده است. البته اعتقاد دارم در طول این ۱۲ روز که نمایش به روی صحنه رفت این تماشاچیان هستند که بهترین داور و تصمیم گیرنده در مورد موفقیت آن هستند.

انتخاب نمایشنامه “اعترافاتی درباره زنان” با وسواس زیاد

کیوان احمدیان در مورد استقبال مخاطبان از این نمایش افزود: این نمایش با وسواس از طرف من انتخاب شد و به همین دلیل در حدود یک سال زمان برد تا برای اجرای عموم آماده شود ولی متأسفانه به دلایلی از جمله عدم حمایت کافی و تبلیغات لازم تنها توانستیم مکان کارگاه پلاتو تجربه تالار هنر را برای اجرای عموم در دسترس داشته باشیم و با تغییراتی که در این سالن انجام دادیم توانستیم آن را برای این نمایش آماده کنیم.

وی از تلاش بسیار همه عوامل نمایش تشکر کرد و گفت: از افراد زیادی می‌توان به عنوان عضو تاثیرگذار در این نمایش نام برد به عنوان مثال از زحمات حسین پرتویی دستیار کارگردان و شقایق قاسمی که مدیر و منشی صحنه این نمایش بودند. در این نمایش بهنام شمسایی در نقش اصلی به روی صحنه رفت و ملیحه میمنی، فریناز مهرآذر و شادی تیموری از دیگر بازیگران بودند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *