بازگشت لیسانسه‌ها

هامون رشیدیان

تلویزیون برای فصل پاییز تدارک ویژه‌ای دیده است. بعد از مدت کوتاهی که چندین و چند برنامه پرطرفدار به پایان راه پخش خود رسیدند قرار است تلویزیون با پخش سریال‌های جدید مخاطبان را بار دیگر به پای گیرنده‌های خود بکشاند. سه سریال آنام»، «لیسانسه‌ها» و کهنه سرباز سریال‌هایی هستند که قرار است فصل پاییز را برای بینندگان خاطه انگیز کنند. در گزارش امروز نگاهی خواهیم داشت به این سه سریال جدید رسانه ملی.

آنام

سریال «آنام» محصول گروه فیلم و سریال شبکه ۳ با مشارکت دفتر آموزش و ارتقای سلامت و دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه، کارگردانی جواد افشار و نویسندگی امیر عباس پیام است. گلچهره سجادیه، سیروس گرجستانی، علیرضا شجاع نوری، شبنم قلی خانی، امیر دلاوری، فریبا متخصص، سیامک صفری، لاله مرزبان و بازیگران آذری؛ شهرام خزرایی، ناصر هاشمی، سامیه لک، مهشید جوادی، هادی افتخارزاده، وحید فرشی، امیر شاکری، شهزاد شکوریان، فیروز عاقلی، سویل شیرگیر، فاطمه حسینی، رقیه شادخواه، فریبا سهرابی، تینا عبدی، رباب رضازاده، مهدی فتحی، علیرضا موسلانی، حمید صلاحی، علی پورصدیقیان، فروغ مشقتی، میثم ولی خانی، امین حاجی اکبری بازیگران این مجموعه هستند. این سریال قرار است در شب‌های پاییز از شبکه سه سیما پخش شود.

لیسانسه‌ها

بعد از فصل اول موفق سریال لیسانسه‌ها قرار است فصل دوم این سریال طنز آذر ماه امسال پخش خود را آغاز کند. بر اساس شنیده‌ها فصل سوم این سریال نیز پس از یک استراحت کوتاه مدت سال آینده کلید خواهد خورد. امیرحسین رستمی، امیر کاظمی، هوتن شکیبا، بهنام تشکر، بیژن بنفشه‌خواه، مهران رجبی، متین ستوده، رؤیا میرعلمی، کاظم سیاحی، نیلوفر هوشمند، عزت‌اله مهرآوران، سیاوش چراغی‌پور، مریم سرمدی، پریسا مقتدی، فرخنده فرمانی‌زاده، تبسم هاشمی، فرید اخباری، نیلوفرشهیدی، مرتضی علی‌آبادی، سید مسعود حسینی، سوگل قلاتیان از جمله بازیگران این سریال هستند. در فصل دوم، آتنه فقیه نصیری و عرفان برزین نیز به جمع بازیگران این سریال اضافه خواهند شد. همانند فصل اول در سری دوم نیز سروش صحت کارگردانی و ایمان صفایی نویسندگی اثر را به عهده خواهند داشت.

کهنه سرباز

سریال کهنه سرباز یکی از سریال‌هایی است که از آبان ماه پخش خود را آغاز خواهد کرد. این مجموعه یکی از اپیزودهای زیر مجموعه «روزهای بهتر» است که با نویسندگی و کارگردانی علیرضا محمودزاده در حال ساخت است. تصویربرداری مجموعه اپیزودیک “روزهای بهتر” از آبان ماه سال ۹۵ (نزدیک به یک سال قبل) آغاز شد و تا کنون هشت اپیزود از این سریال در مجموع ۴۸ قسمت مقابل دورین رفته و پنج قصه از این اثر نیز پخش شده است. «روزهای بهتر» به تهیه‌کنندگی احمد زالی در گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما تهیه می‌شود.

«کهنه‌سرباز» قصه یک رزمنده را روایت می‌کند که در دوران جنگ تحمیلی در بمباران سردشت جان یک دختر را نجات داده است و در حال حاضر در زمین‌های شالی به کشاورزی مشغول است. این مرد با پسر خود اختلاف دارد و نوه‌اش به بیماری تنفسی مبتلا است و با تجویز پزشکان باید در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا زندگی کند. این اتفاق باعث می‌شود که نوه و پدربزرگ در کنار هم زندگی کرده و رابطه‌ای شاعرانه و کودکانه را شکل دهند، از این رو شرایط بوجود آمده باعث بهبود رابطه خانوادگی پدر و پسر می‌شود. تدوین و موسیقی همزمان با تولید کار انجام می‌شود و آهنگسازی مجموعه را سید عماد توحیدی بر عهده دارد. پرویز فلاحی پور، رزیتا غفاری، حمید ابراهیمی، مجید پتکی، سیامک ادیب، علیرضا عباسی، احمدرضا اسعدی و حدیث نیکرو بازیگران «کهنه سرباز» هستند. فهرست عوامل تولید کننده این قصه عبارتند از دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مهسا فتحعلی، مدیرتصویربرداری: جلال زارع، مدیر تولید: حسین پورکیانی، طراح صحنه: حسین مجد، طراح لباس: حمیده رسولی، صدابردار: هادی معنوی نژاد، طراح گریم: داریوش صالحیان، مدیران تدارکات: حمید برزویی، محمد علی صادق حسنی، تدوین: نوید توحیدی، منشی صحنه: سمانه واعظی، مشاور رسانه‌ای: سهیلا قوسی، عکاس: امیر جمال پور.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *