ردپای بازیگر ترک در اصفهان

دامون رشیدزاده

عکس‌های اینستاگرام بازیگر مطرح ترکیه خبر از حضور او در اصفهان می‌دهد. اوایل مهر ماه امسال بود که خبری مبنی بر حضور «نورگل یشیل‌کای»؛ بازیگر ترک، برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «جن زیبا» به کارگردانی بایرام فضلی در رسانه‌ها و به خصوص رسانه‌های مجازی دست به دست چرخید. خبری که مهرداد فرید؛ تهیه‌کننده فیلم مذکور بلافاصله تکذیب کرد و در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌ها عنوان کرد که از شنیدن این خبر شوکه شده و دنبال این است که منبع اصلی خبر را پیدا کند. در همین مصاحبه وی گفته بود مشغول مذاکره با بازیگران ایرانی برای حضور در این فیلم هستند که اسم هیچ‌کدامشان هم مشخص نشده است. با این حال پس از مدتی حضور فرهاد اصلانی در این فیلم تأیید شد.

خبری که مهرداد فرید تکذیب کرد باعث شد به طور کامل حواشی ایجاد شده برای فیلم جدید بایرام فضلی جمع شود. گرچه این اولین باری نیست که حواشی حضور بازیگران ترک و کشورهای دیگر و یا خواننده‌های لس‌آنجلسی در فیلم‌های ایرانی پخش می‌شود و از آنجا هم که هیچکدوم از این شایعه‌ها به حقیقت نرسیده است با تکذیب این خبر از سوی تهیه‌کننده نیز همه مطمئن شدند که قرار نیست بازیگر ترکی برای بازی در فیلم ایرانی به ایران سفر کند.

پست‌های اینستاگرام «نورگل یشیل‌کای»

اما نکته‌ای که ازچند روز گذشته موجب دامن زدن دوباره به این ماجرا شد، انتشار پست‌هایی بود که «نورگل یشیل‌کای» از حضورش در شهر اصفهان در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و در توضیح آن‌ها نوشته بود که قرار است در فیلم «جن زیبا» کاراکتری به نام «دلارام» را بازی کند که از ابتدای تولد ناشنوا بوده و قدرت صحبت نداشته است. وی همچنین نوشته: «باید برای آواهایی که از دهان این نقش هنگام واکنش و یا تلاش برای بیان کردن موضوعی، شنیده می‌شود، تمرین کنم.» او همچنین عکس‌هایی از کلیسای وانک و هتل عباسی اصفهان منتشر کر. البته در نگاه اول با توجه به فضای کلیسای وانک بسیاری تصور کردند که این بازیگر مشهور عکسی از ترکیه منتشر کرده اما اصفهانی‌ها و افرادی که از این کلیسای قدیمی و زیبا بازدید کرده‌اند خیلی زود متوجه شدند این بازیگر در اصفهان حضور دارد و تصاویر هم متعلق به کلیسای مشهور اصفهان است.

حضور مخفیانه گروه جن زیبا در اصفهان

هر چند گروه بایرام فضلی همچنان به صورت مخفیانه در اصفهان حضور دارند و (فعلاً) از تیررس خبرنگاران و عکاسان در امان مانده‌اند اما به نظر می‌رسد با تأییدهای خود خانم «نورگل یشیل‌کای» دیگر جایی برای کتمان حضور این بازیگر در فیلم «جن زیبا» باقی نمانده است. با این همه دلیل این حد از انکار و مخفی کاری گروه فیلم «جن زیبا» در نوع خود جالب است. اینگونه به نظر می‌رسد که این گروه قصد داشته تا انتهای فیلمبرداری موضوع حضور این بازیگر مطرح ترک را در این فیلم انکار کند اما عکس‌های خانم یشیل‌کای همه چیز را خراب کرده است و حالا گروه راهی جز شفاف سازی در این باره ندارد.

در این ماجرا دقت نظر طرفداران ایرانی «نورگل یشیل‌کای» هم واقعاً جالب است. اکنون چند سالی است سریال‌های ترکی در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده است و این طرفداران در فضای مجازی پیگیر اخبار بازیگران کشور همسایه هستند. هر چند هر چند سریال‌های کشور ترکیه فاقد محتوا و فیلمنامه هستند اما ضعف در سریال سازی در سال‌های اخیر باعث شده این سریال‌های به اصطلاح زرد کشور همسایه خواهان فراوانی در ایران پیدا کند. این طرفداری به حدی است که حتی بعضی از بازیگران ترک به اندازه بازیگران سرشناس کشور خودمان طرفدار دارند. همین موضوع هم باعث شده تهیه کنندگان و کارگردان‌های مختلف چند باری سعی کنند پای این بازیگران را به فیلم‌های ایرانی باز کنند البته این اتفاق تا به امروز به دلایل مختلف رخ نداده بود اما با حضور «نورگل یشیل‌کای» به نظر می‌رسد باید شاهد اولین حضور رسمی بازیگران ترک در سینمای بعد از انقلاب باشیم. اینکه نتیجه این تبادل هنری تا چه اندازه موفق خواهد بود را باید تا زمان اکران فیلم جن زیبا به انتظار بنشینیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *