هشت محصول فناور در چهارمحال و بختیاری رونمایی می‌شود

حدیث بابایی

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اسماعیل پیرعلی در نشست با خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه فن بازار به مناسبت هفته پژوهش در استان، اظهار کرد: امسال برخلاف سال‌های گذشته برگزاری این نمایشگاه به بخش خصوصی واگذار شده است.

پیرعلی ادامه داد: در این نمایشگاه ۲۲ غرفه به شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فناوری مستقر در پارک علم و فناوری و ۲۲ غرفه به سایر شرکت‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مراکز پژوهشی اختصاص یافته است.

نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های استان

وی با اشاره به این که این نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های استان است؛ افزود: برگزاری تورهای فناوری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، نشست با سرمایه گذاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد استارت آپ‌های مرتبط با آب و ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان پارک علم و فناوری درباره ایده محوری و  نوآوری از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین در این هفته هشت محصول فناور در حوزه کشاورزی، آی تی و مهندسی و فناوری رونمایی می‌شود.

پیرعلی به افتتاح مرکز نوآوری شهرستان بروجن در هفته پژوهش در دانشگاه پیام نور بروجن اشاره و خاطرنشان کرد: این مرکز از نخبگان و همه افرادی که ایده‌های فناوری و نوآورانه دارد حمایت می‌کند.

وی با اشاره به دیگر برنامه های هفته پژوهش، گفت: همچنین رونمایی از نصب دستگاه نمونه بردار فلات نیز در شرکت غله استان انجام می‌شود.

۱۲۰ واحد در پارک علم و فناوری استان چهار محال و بختیاری

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۱۲۰ واحد در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند که از این تعداد ۴۶ واحد فناوری و ۷۴ واحد شرکت دانش بنیان هستند.

وی گردش مالی سالانه شرکت‌های پارکی و مراکز رشد استان را ۷۳ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۱٫۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به شرکت‌های دانش بنیان و فناوری و ۵۰۰ میلیون تومان به هسته های فناوری و رشد پرداخت شده است.

به گزارش تسنیم مراسم افتتاحیه هفته پژوهش ۴ آذر و مراسم اختتامیه آن ۱۰ آذر در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار می‌شود.

۲۴ پژوهشگر برتر در چهارمحال و بختیاری تجلیل می‌شوند

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهرکرد مهران عربی نیز اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار و اقتصاد پویا باید از کانال تحقیق و پژوهش عبور کرد به گونه‌ای که می‌توان گفت بدون پژوهش توسعه به عنوان اساسی‌ترین نیاز یک کشور در هیچ بعدی محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه پژوهش‌ها باید مسئله محور و برای رفع مشکلات کشور و استان باشند، افزود: در همین راستا و به مناسبت هفته پژوهش ۲۴ پژوهشگر برتر استان معرفی و تجلیل می‌شوند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهرکرد ادامه داد: مدارک لازم از پژوهشگران برتر وزارت علوم و دانشگاه آزاد استان در  ۶ گروه آموزشی دریافت، داوری و از هر گروه یک نفر به عنوان  برگزیده مشخص شدند ضمن اینکه از گروه هنر کسی شرایط لازم را به دست نیاورد.

عربی به انتخاب ۲ پژوهشگر برتر از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اشاره و تصریح کرد: ۳ پژوهشگر برتر از دانشجویان، ۴ فناوری برتر و ۸ پژوهشگر برتر از آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر تجلیل می شود.

وی تاکید کرد: امسال برای اولین بار دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی، دانشکده فنی و حرفه‌ای و فرهنگیان نیز نمایندگان خود را معرفی برای این مراسم معرفی کردند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد پژوهش‌های کاربردی در استان مشخص نیست، گفت: هر چند دانشگاه شهرکرد امتیازاتی را برای این قبیل پژوهش‌ها در نظر می‌گیرد اما به دلیل مشکلات و مسائل مالی این کار بسیار سخت است.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *