رتبه دوم بیکاری، شایسته مردم چهارمحال و بختیاری نیست

حدیث بابایی

شورای اداری استان چهار محال بختیاری با حضور مسئولان استان برگزار شد. در ادامه بخشی از آن چه در این شورا گذشت آمده است:

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای اداری استان اظهار کرد: در شورای اداری باید سیاست‌های دولت تبیین و برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها تشریح شود، مدیری اگر از برنامه مشخص شده عقب مانده و یا از مسیر منحرف شده نباید به آسانی از این موضوع گذشت بلکه باید تذکر داد و در صورت نتیجه بخش نبودن تذکرات فرد دیگری را به جای او قرار داد.

عباسی با بیان اینکه ۳۰ درصد کل بودجه کشور بین استان‌ها تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیر باید برای اخذ بودجه از وزیر مربوطه تلاش کند، یکی از شاخص‌های ما برای ارزیابی مدیران کم و کیف جذب اعتبارات خارج استان است.

وی با تاکید بر دفاع به حق و به موقع از برنامه‌های استان در دیدار با مسئولان ملی و تلاش برای جذب سرمایه از سرمایه گذاران و بخش خصوصی، تصریح کرد: سرمایه گذار باید برای حضور در استان قانع شود و از بازگشت سرمایه‌اش اطمینان داشته باشد، باید منت سرمایه‌دار را کشید نه اینکه برای او مانع ایجاد کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اینکه سرمایه گذار را درگیر اخذ استعلامات کنیم حاصلی جز افزایش بیکاری و نارضایتی مردم ندارد باید در کنار سرمایه گذار نشست نه اینکه از پست میز با او مذاکره کنیم.

وضعیت نامناسب چهارمحال و بختیاری در مقایسه با کشور

نماینده شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی محمد خالدی در شورای اداری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مقام مقایسه چهارمحال و بختیاری وضعیت مناسبی در کشور ندارد،  استاندار جدید باید شاه‌کلید این استان را مد نظر قرار دهد.

نماینده شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولین اولویت چهارمحال و بختیاری آب است که اگر حل شود بسیاری از مشکلات مردم رفع می‌شود، ادامه داد: این استان به لحاظ منابع و ثروت‌ها طبیعی چیزی کم ندارد.

خالدی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید روشی را در پیش بگیرند که خالصانه و بدون نگاه بخشی نگری باشد، عنوان داشت: چهارمحال و بختیاری نباید وضع امروز را داشته باشد چراکه سرانه افراد تحصیل‌کرده و نخبه استان نسبت به جمعیت آن در مقایسه با سایر استان‌ها بالاست اما از نظر اقتصادی این‌چنین نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر متأسفانه مدیرانی داریم که وقتی از آن‌ها خواسته می‌شود گزارشی از اقدامات خود بیان کنند گزارش آن‌ها مایه شرمساری است.

نماینده شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبه‌گری در قالب داده‌های درست است، عنوان داشت: استاندار جدید در ابتدا از هر حوزه‌ای داده‌هایی واقعی دریافت کند تا بتواند یک چهارچوب برای مسائل کلان استان و در کنار آن هر شهرستانی ارائه کند.

رتبه دوم بیکاری، شایسته مردم چهارمحال و بختیاری نیست

خدیجه ربیعی  نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز در شورای اداری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: شایسته مردم استان با ظرفیت‌های فراوان نیست که رتبه دوم بیکاری در کشور را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شورای اداری سال‌های گذشته را مرور می‌کنیم می‌بینیم هیچ اقدام چشم‌گیری در چهارمحال و بختیاری و خصوصاً در شهرستان بروجن انجام نشده است.

نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جای تأسف دارد که در گزارشی که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ارائه دادند هیچ اقدام شاخصی در حوزه گردشگری بروجن انجام نشده است.

ربیعی در ادامه بیان داشت: از مسؤولان چهارمحال و بختیاری درخواست دارم مشخص کنند علت اینکه نمی‌توانیم به پیشرفت مورد نظر دست پیدا کنیم چیست؟

سلامت بر دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری حاکم شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: باید بتوانیم یک استان الگو در خدمت گزاری، اخلاق مداری و رونق بخشیدن به مسائل مختلف اقتصادی و اجتماعی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام مهم‌ترین دغدغه امروز را استفاده از فرصت‌ها در نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید به جای پر کردن رزومه در همان مسئولیتی که هستیم آن را به درستی انجام دهیم و کار را پر محتوا کنیم.

وی ادامه داد: مسئولان استان باید عزم جدی برای داشتن پرونده درخشان برای خدمت به مردم از خود به جای بگذارند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: فعالیت در عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی باید وحدت را به دنبال داشته باشد تا بتوانیم یک استان الگو در خدمت گزاری، اخلاق مداری و رونق بخشیدن به مسائل مختلف اقتصادی و اجتماعی داشته باشیم و باید برای آن تلاش و سلامت را بر مجموعه‌های خود حاکم کنیم.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *