تأمین غذای یک ماه آینده برای زلزله‌زدگان

پریسا خاکبازان

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان اصفهان گفت: بسته جیره غذایی یک ماهه برای ارسال به مناطق زلزله زده شامل ۱۳ قلم غذایی از جمله برنج، کنسرو ماهی و لوبیا، روغن، حبوبات است که نیاز زلزله زدگان را در شهرستان ثلاث‌باباجانی تا یکماه تامین می کند.

داریوش کریمی ، جیره ماه دوم نیز شامل کمک‌های اهدایی مردم  و اجناس خریداری شده از سوی هلال‌احمر است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این بارها تاکید شد که هموطنان از ارسال اجناس استفاده شده بپرهیزند افزود: بزرگ‌ترین مشکل ما در حال حاضر تفکیک اجناس دست دوم است که تعداد آن واقعاً زیاد است.

به گفته کریمی، بحث اسکان اضطراری که شامل چادر، پتو، موکت، والوور یا هیتر و نایلون می‌شود، همه خانواده‌های شهرستان ثلاث‌باباجانی این لوازم را تحویل گرفته‌اند. اسکان موقت نیزبه عهده بنیاد مسکن سپرده شده است.

وی با اشاره به اینکه هلال‌احمر اصفهان از جهت پشتیبانی و تجهیزات غنی است وصندوق ذخیره‌ای دارد که در صورت بروز حادثه از آن هزینه می‌شود افزود:هر خانواده‌ها دفترچه و کوپن دارند و کاملاً مشخص است که هر خانواده تاکنون چه چیزی تحویل گرفته است. وی گفت: درزلزله لرستان هم ۲ هزار پتو هم به آنجا فرستادیم و از این نظر کمبودی وجود ندارد؛ هر چقدر به هلال‌احمر در طول سال کمک شود در این مواقع به کار می‌آید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *