دریافت تسهیلات ۲۲۳ دستی چهارمحال طرح صنایع و بختیاری

فاطمه احمدی

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: مطرح شدن اشتغال خانگی،  عشایری و اشتغال در حوزه IT و ICT توسط دولت به دلیل هزینه کم و نیاز به زمان کمتر در کنار اشتغال بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه عشایری بیشترین اشتغال را به دنبال دارد، افزود: لازم است به این حوزه و اشتغال آن توجه بیشتری شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: باید تسهیلات در حوزه خدمات مانند تسهیلات اشتغال فراگیر و مشاغل خانگی  را در راستای تکمیل زنجیره تولید تولیدات، احیای کارخانه‌ها و کارگاه‌های راکد و صنعتی کردن و اصلاح نژاد دام در استان هدایت کرد نه اینکه آنها را صرف شغل های متفرقه که نتیجه مطلوب نیز ندارند کرد.

عباسی با اشاره به ضرورت اصلاح نژاد دام در استان، خاطرنشان کرد: می‌توان برای این منظور ۵۰ درصد وام اشتغال خانگی در روستاها را به اصلاح نژاد دام اختصاص داد.

۷۳ درصد تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در چهارمحال و بختیاری محقق شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۸ هزار نفر وارد سامانه رصد شده و ۷۳.۱ درصد تعهد ما در زمینه اشتغالزایی محقق شده است.

عباس جزایری اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی امسال متهد شدند ۱۶ هزار و ۴۹۸ شغل اجرا کنند به گونه‌ای که طبق این برنامه تا پایان آبان ماه می‌بایست زمینه اشتغال ۱۰ هزار و ۹۵۰ نفر را فراهم می‌کردند.

وی افزود: تاکنون ۸ هزار نفر وارد سامانه رصد شده است و ۷۳٫۱ درصد تعهد ما در زمینه اشتغال زایی محقق شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نرخ مشارکت ۳۹٫۴ درصدی در استان، بیان کرد: تعداد شاغلین استان ۲۳۸ هزار و ۸۳۵ نفر و تعداد بیکاری ۶۳ هزار و ۵۴۵ است.

جزایری با بیان اینکه ۴۷ هزار نفر در کاریابی‌ها ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۱ هزار نفر فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

۲۲۳ طرح صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تسهیلات دریافت می‌کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۱۲ فقره طرح اشتغال زایی مشاغل خانگی و ۱۱ طرح پشتیبان در حوزه صنایع دستی در استان تسهیلات دریافت می‌کنند.

بهمن عسگری اظهار کرد: مقرر شد ۲۱۲ فقره طرح اشتغالزایی مشاغل خانگی و ۱۱ طرح پشتیبان در حوزه صنایع دستی از سوی گارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تسهیلات دریافت کنند.

وی افزود: این طرح‌ها در رشته‌های گلیم بافی، البسه محلی، سرمه دوزی، معرق، نمدمالی، زیورآلات سنتی و قلم‌زنی می‌باشد که با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیون و ۹۳۰ هزار ریال از محل تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی به عاملیت بانک‌های ملت و صادرات برای پرداخت به شعبات ارسال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تاکنون ۹۰۰ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است و ۱۵ طرح نیز به صندوق کارآفرینی امید استان معرفی شد که ۷ طرح آن موفق به دریافت تسهیلات شد و مابقی نیز در دست اقدام است.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *