بلندمرتبه ها فولادشهر با چالش های زیاد روبه رو هستند

کبری قریشوندی

شهردار فولادشهر درجلسه کمیته بحران شهر فولادشهرکه باحضور مسئولان این شهر برگزارگردید گفت: امروز بلند مرتبه هایی که نماد شهر هستند با چالش مختلفی مواجه اند ،این ساختمان ها نه ظاهر مناسبی دارند و نه باطن قابل تاملی .ساختمان هایی که شاید عمر مفیدشان به پایان رسیده و این سال ها با چالشی جدید و بزرگ روبرو شده اند که مجهز نبودن این ساختمان به سیستم اعلام و اطفای حریق و مسدود کردن پله های اضطراری تنها مواردی از این نابسمانی هاست.

فرهاد سلیمی افزود: آتش‌سوزی درساختمان‌های بلند‌مرتبه یکی از دشوارترین حوادث شهری برای آتش‌نشان‌ها است که هر روز بیشتر می‌شود البته بروز حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله ، آتش‌سوزی در واقع زنگ خطری برای نقاط مختلف از جمله بافت فرسوده و مراکز موجود در هسته مرکزی سطح شهر است.

وی گفت: برج های ساخته شده در طول سال های گذشته برای ادامه کار خود نیاز به ساخت یک بانک اطلاعاتی شفاف که وضعیت واحدها را به طور دقیق مشخص کرده و ایمنی آنها را تضمین کند دارند.

سلیمی ادامه داد: بدون شک ایمن‌سازی ساختمان‌ها از جمله تجهیزات خودکاراطفای حریق اولین قدم برای پیشگیری در مقابل آتش‌سوزی به ویژه در ساختمان‌های بلند‌مرتبه است که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد .

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *