مردم اصفهان درکمک به زلزله زدگان کرمانشاهی سنگ تمام گذاشتند

زهرا نصیری

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان، پس از پایان ماموریت ویژه این نهاد در کرمانشاه به جمع خبرنگاران آمد تا علاوه برنحوه کمک رسانی مردم استان اصفهان به هموطنان کرد سخن بگوید و هم از بابت همکاری دستگاههای مختلف استان اصفهان در این زمینه که با جمعیت هلال احمر همکاری متقابل و خوبی داشتند تقدیر و قدردانی کند .

  محسن مومنی، با تقدیر از نهادهای مختلف که جمعیت هلال احمر را پشتیبانی می‌کردند، گفت: در این زلزله حتی شهروندان ارمنی هم کمک کردند و اگر یگان ویژه پلیس اصفهان، سپاه وارتش  نبود نمی‌توانستیم موضوع توزیع را به درستی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه از چهارشنبه ۸ آذرماه مأموریت هلال احمر استان اصفهان در کرمانشاه به اتمام رسید، هر چند که برخی از همکاران ما و تجهیزات همچنان در حال فعالیت هستند افزود: این که مردم خودشان مستقیماً کمک می‌کردند جای تقدیر داشت اما بعضا باعث می شد که این کمک ها به نقاط دوردست نرسد.

مؤمنی با بیان این‌که کمک‌های مردم اصفهان با ۲۸۷ تریلی و کامیون در کنار دو فروند هواپیمای C130 ارسال شدند، تصریح کرد: این کمک‌ها شامل ۵۰ هزار تخته پتو، ۱۴۴ هزار قوطی کنسرو، ۶۷ تن برنج، ۱۸۶ هزار سوق پوشاک گرم، ۹۹ تن سیب زمینی، ۱۳۸۶ پتو مسافرتی، ۹۸۲ وسیله گرمایشی به علاوه شیر خشک، موکت، اسباب بازی و ۳۴ کانکس اهدایی بود.

وی اضافه کرد: به همین اندازه اقلام مورد نیاز را در انبار داریم تا به فراخور وضعیت منطقه ارسال کنیم، روز گذشته ۱۵ هزار کنسرو اعلام نیاز شد و فرستادیم.

وی با اشاره به حجم گسترده کمک‌های مردمی افزود: ما تصور نمی‌کردیم تا این اندازه مردم کمک کنند، به میزانی آب معدنی به منطقه ارسال شد که دیگر امکان تخلیه نداشتیم؛ کمک نقدی فقط به صندوق‌های هلال احمر اصفهان به یک میلیارد تومان رسید.البته کمک های نقدی بیش از اندازه بود و این آمار تنها آماری است که به صندوق های ما واریز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به فعال شدن تیم‌های درمان اضطراری، در منماطق زلزله زده گفت: ۱۵۳ نفر در قالب تیم‌های متعدد در مجموع به منطقه اعزام شدند، تیم‌های سحر (سامانه حمایت‌های روانی) در ۵ تیم ۱۲ نفره در زمینه‌های فرهنگی، بهداشتی، مذهبی، روانشناسی و ورزشی تلاش داشتند تا ناراحتی مردم به ویژه کودکان را کمتر کنند.

وی با بیان این‌که در تقسیم مسؤولیتی که صورت گرفت امدادرسانی به شهرستان ثلاث باباجانی به عهده اصفهان گذاشته شد، گفت: مجموع تلفات در این منطقه ۱۵ نفر بیشتر نبود اما حجم تخریب منازل گسترده بود

 وی با اشاره به  زلزله کرمان و اینکه خوشبختانه به دلیل مقاوم سازی های صورت گرفته در این مناطق اتفاق خاصی را دراین مناطق شاهد نبودیم گفت:درکرمان فقط منازل آسیب جزیی دید و تلفات جانی نداشتیم فقط ۵۰نفرمصدوم شدند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *