باید روابط اقتصادی بهتری با شهر های خواهر خوانده برقرار کنیم

پریسا خاکبازان

اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی آماده همکاری نزدیک با شهرداری با هدف رونق فضای کسب وکار شهری است، این جمله شاه کلید صحبت های رییس اتاق بازرگانی اصفهان در دیدار با  شهردار اصفهان بود .

  سیدعبدالوهاب سهل آبادی،  گردشگری را به عنوان یکی از مهمترین محور مشترک اتاق بازرگانی و شهرداری برشمرد و گفت:با تقویت صنعت گردشگری می توان رونق فضای کسب و کار در بخش های مختلف شهر ایجاد کرد .

وی استان اصفهان را  صنعتی ترین استان کشور با فعالیت بیش از ۸ هزار واحد صنعتی برشمرد و گفت:شهرداری می تواند با اختصاص مکان هایی،دفاتر این واحدها را در شهر اصفهان  با هدف کاهش هزینه های حمل و نقل در شهر اصفهان  ایجاد کند.

سهل آبادی از تهیه پیشنهادات اجرایی اتاق بازرگانی اصفهان  برای توسعه پایدار شهری خبر داد و گفت:فعالان اقتصادی استان با ارایه پروژه های سرمایه گذاری و زیرساختی می توانند مسایل و چالش های شهر اصفهان را برطرف کنند.

روابط با شهرهای خواهر خوانده ازرکود خارج شود

شهردار اصفهان در این دیداربا اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و به دنبال آن استان و شهر اصفهان گفت:بدهی ۲ هزار میلیارد تومان شهرداری اصفهان در کنار ۱۲ هزار حقوق بگیر شرایط دشواری را برای مدیریت شهر ایجاد کرده است و امیدواریم نخبگان و فعالان اقتصادی راه های برون رفت از این شرایط را به شهرداری ارایه کنند.

  قدرت الله نوروزی، تکمیل نشدن خط اول مترو،رونق نداشتن میدان امام علی(ع) ،تکمیل نشدن سالن اجلاس سران را از جمله چالش های اقتصادی شهرداری اصفهان برشمرد وگفت: در گذشته روابط با شهرهای خواهرخوانده عمدتا در قالب تشریفاتی دنبال شده است و امیدواریم درحوزه اقتصاد بتوانیم روابط نزدیکی با شهرهای خواهرخوانده ایجاد کنیم.

 وی با اشاره به هزینه بالای حمل  و نقل قطار شهری و ارایه یارانه شهرداری به این مترو گفت:برای جابه جایی ۱۸۰ هزار نفر در روز توسط مترو شهرداری برای هر مسافر ۵۰ هزار تومان هزینه پرداخت می کند .این در حالی است که اصفهان مانند استانبول می تواند اقتصاد یک کشور را  به حرکت درآورد و امیدواریم با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی رونق اقتصادی به شهر و کشور بازگردد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *