اصفهانی ها سالانه یک میلیون تن دی اکسید کربن وارد جو می کنند

زهرا نصیری

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براساس طرح تبدیل اصفهان به شهر خوشیدی شهرداری بایستی برنامه ای تنظیم کند که تا سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ مگاوات ظرفیت تولید برق خورشیدی در شهر داشته باشیم وحدود ۱۰۰ هزار آبگرمکن خورشیدی در اصفهان کار کنند تا بخشی از این ضرر و زیان در شهر جلوگیری شود.

کوروش خسروی، با بیان اینکه انرژی های تجدیدپذیریکی از منابع جدید خلق ثروت در دنیا است، افزود:کشور ایران و به ویژه شهر اصفهان به میزان بسیاری از نعمت خورشید برخوردار است.طرح مطالعاتی استفاده از انرژی خورشیدی ازسه ماه قبل دراصفهان صورت گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه اصفهانی ها سالیانه حدود ۵۳۰ میلیارد تومان هزینه خرید برق و حدود ۳۸۶ میلیارد تومان هزینه برای خرید گاز پرداخت می کنند، گفت: اصفهانی ها سالیانه برای آب گرم مورد نیاز خود برای استحمام و شست و شو حدود یک میلیون تن CO2 وارد اتمسفر می کنند و بیماری های ناشی از آن را خود باید تحمل کنند.

خسروی، با تاکید بر اینکه این موارد اسراف هایی است که صورت می گیرد و در مقابل آن هیچ نتیجه مثبتی ندارد و انواع بیماری ها، مشکلات و آلودگی هوا را نیز متحمل می شویم، ادامه داد: طرح تبدیل اصفهان به شهر خورشیدی با این منظور طراحی شد که شهرداری شرایطی را فراهم کند که شهروندان، سرمایه گذاران و سازمان های مستقر در شهرداری به سمت استفاده از انرژی های خورشیدی حرکت کنند.

وی ادامه داد:ارزان بودن انرژی سبب می شود که مردم به سمت سرمایه گذاری در استفاده از برق خورشیدی یا آبگرمکن خورشیدی نروند.

وی گفت: اگر تا حدودی قیمت انرژی در کشور منطقی تر بود، به این میزان شاهد اتلاف و اسراف منابع نبودیم و قیمت های مناسب بزرگترین زیرساختی است که وجود ندارد ،در حال حاضر وزارت نیرو به تحقق این امر مهم علاقه مند است ودراصفهان علاقه  به استفاده از منابع ارزان قیمت با آسیب ناچیز زیست محیطی فراهم است.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *