در اصفهان بروکراسی سنگینی حاکم است

زهرا نصیری

محسن مهر علیزاده به عنوان نماینده دولت در استان اصفهان و ناهید تاج الدین  به عنوان نماینده ای از مجلس با تاخیری دو روزه از مناسبت تقویمی روز دانشجو در جلسه ای با عنوان «دانشگاه و وعده های دولت» که البته به مناظره و تریبون آزاد هم کمی شباهت داشت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حاضر شدند و علاوه بر سخنرانی به پرسش دانشجویان نیزپاسخ گفتند.

ابتدا استاندار اصفهان با بیان اینکه در اصفهان بروکراسی سنگینی حاکم است، گفت: اگر تالاب گاوخونی خشک شود اثرات زیست محیطی آن به اصفهان ختم نخواهد شد.

  محسن مهرعلیزاده ضمن ابراز خرسندی از اینکه اولین سخنرانی عمومی خود را پس از قبول استانداری اصفهان، در جمع دانشجویان و محیط دانشگاه برگزار می‌کنم افزود: دانشجو در مدت زمان دانشجویی خود را برای ایفای نقش در اجتماع آماده می‌کند ،  این که دانشجو را تنها به مسائل علمی محدود کنیم و یا او را صرفاً فعال سیاسی بدانیم صحیح نیست و رهبر انقلاب نیز در کنار تلاش علمی، دانشجویان را به کرسی‌های آزاداندیشی ترغیب می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه تا امروز وعده رئیس جمهور برای جاری بودن زاینده رود هیچ اتفاقی نیفتاده است، تأکید کرد: با توجه به روحیه پیگیری که دارم کار را تا به سرانجام نرسانم آن را رها نخواهم کرد. از یک طرف حوزه آبریز زاینده رود کم شده و از طرفی جمعیت اصفهان نیز بیشتر شده است.اگر رئیس جمهور اعلام کرده است که زاینده رود دیگر خشک نخواهد بود باید با شناخت اولویت‌ها، در یک زمان حداقلی، وعده رئیس جمهور را عملی کنیم. آن چه مهم است باید با فشار، بودجه بگیریم و بخش خصوصی را در این زمینه فعال کنیم و در جهت انجام وعده رئیس جمهور همه تلاش خود را خواهیم کرد.

استاندار اصفهان افزود: تونل بهشت آباد و انتقال آب از کارون ؛سد کوهرنگ و پروژه گلاب نیز می‌تواند راهگشا باشد در حالی که باید برداشت‌ها و مصارف آب را نیز کنترل کنیم و زمانی که کشاورزان به علت بی‌آبی فقیر می‌شوند باید شغلی را برایشان جایگزین کرد و مدیریت آب باید عام و دورنگر باشد .

وی با اشاره به اینکه باید بافروش صنایع دستی برای اصفهان درآمد زایی ایجاد کنیم گفت: به جوان‌گرایی و استفاده از بانوان اعتقاد دارم چراکه بانوان که نیمی از جمعیت و نیمه اثرگذار جامعه هستند دلیل ندارد که خانمی که تحصیل کرده است در خانه بنشیند.

  روحانی برای دانشجویان سرهنگ بودن را نخواهد

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: با خشک شدن بیشتر تالاب گاوخونی نه تنها اصفهان که ۱۴ استان هم جوار اصفهان نیز با ریزگردهای خطرناک تهدید خواهد شد. رئیس جمهور در سفر دوم خود اعلام کرد که پس از دریاچه ارومیه این بار نوبت اصفهان است و باید پروژه بهشت آباد را دنبال کنیم و باید بگویم با خشک شدن بیشتر تالاب گاوخونی نه تنها اصفهان که ۱۴ استان هم جوار اصفهان نیز با ریزگردهای خطرناک تهدید خواهدشد .

  ناهید تاج الدین ، با بیان این که در دولت روحانی شرایط دانشگاه به سمت اعتدال و خردورزی پیش رفته است، افزود: انتظار داریم که روحانی هم چنان برای دانشجویان ما سرهنگ بودن را نخواهد وبا جدیت بیشتر ستاره‌های روی دوش دانشجویان را کمتر کند.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان این که اگر منصف باشیم مسیری که روحانی پیش گرفته است مسیر رو به جلویی است، بیان کرد: به علت مشکلات اقتصادی، مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیز ایجاد شده است اما همه مشکلات ما اقتصادی نیست و اگر سازمان‌های مختلف جزیره‌ای عمل نکنند و با هم متحد باشند نتیجه دیگری رقم خواهد خورد.

تاج الدین با بیان این که مدیران باید دست نیاز خود را به سمت دانشجویان دراز کنند، تصریح کرد: باید سرعت قطار توسعه که در اصفهان کم شده است توسط دانش و مهارت‌ دانشجویان سریع ترشود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *