با تامین منابع پایدار به سمت خودکفایی حرکت می کنیم

 کبری قریشوندی

شهردار چمگردان گفت: شهر چمگردان همجوار با مجموعه صنایع مادر از جمله شرکت ذوب آهن و صنایع دفاع وفولاد سبا است که موجب آلایندگی در این شهر شده است ، همچنین عبور وسایل نقلیه سنگین آلودگی ها را افزایش داده است.به همین دلیل شهرداری در سال های گذشته همت گماشته وفضای سبز شهری را افزایش داده و با توجه به اینکه یک چهارم فضای شهری به فضای سبز اختصاص داده شد اما جوابگو نیست .

علیرضا ملاکبیری ، افزود: صنایع باید یک درصد عوارض آلایندگی خود را به شهرداری پرداخت کنند و متاسفانه این امر محقق نشده است. با توجه به کمبود بارندگی شهرداری طرح آبیاری قطره ای و بارانی را برای دوماه آینده اجرا خواهد کرد که به موجب آن افزایش فضای سبز وکاهش آلایندگی های زیست محیطی را به همراه خواهد داشت.همچنین با استقرار معاونت خدمات شهری بسیاری از فعالیت ها را به سمت استاندارد سازی سوق دادیم .

وی ادامه داد : پروژه های نیمه تمام در این شهروجود دارد که در دست اجرا هستند .ازجمله : سالن همجوار با گلزار شهدای شهر با مساحت ۱۸۰۰متر مربع در سه طبقه برای برگزاری مراسم ها و اجتماعات ، استخر شهر با پیشرفت فیزیکی ۴۵درصد و با توجه به اینکه اعتبار شهرداری ناچیز است در حال تکمیل پروژه هستیم .

وی ادامه داد: از جمله پروژه های مهم ادامه احداث بلوار اباذر که فاز اول و چهارم آن احداث شده و فاز دوم و سوم آن با ۱۱۰۰متر طول وبه عرض ۳۰متر که ۱۰متر موجود است و ۲۰متر بایدآزادسازی شود و مبلغی در حدود ۲۰میلیارد تومان برای آزادسازی آن نیاز است و در قالب بخش خصوصی وارد مذاکره شدیم .

وی گفت: پروژه های مشارکتی نیز وجود دارد که در دست بررسی و اصلاح هستند و امیدداریم این پروژه ها با همکاری بخش خصوصی استارت خورده و بتوانیم آن ها را نیز رفع کنیم.ملاکبیری ادامه داد مجموعه پارک ساحلی شهر که فاز دوم آن بالای سد آب بند است که در جهت توسعه فضای سبز و توسعه گردشگری بوده ونیاز مردم می باشد نیز در دست اجرا می باشد.علاوه براین احداث گلخانه ای که در حدود ۱۰۰تا ۱۲۰نفر را مشغول به کار خواهد کرد .

شهردار چمگردان ضمن اشاره به حضور مردم درمسائل فرهنگی تصرح کرد: در ارتباط با تامین امکانات زیرساخت های فرهنگی با همکاری پایگاه بسیج، پایگاه های فرهنگی ،حضور روحانیون ، مساجد ، مشاورانی که در این رابطه با ماهمکاری دارند پیشنهاداتی برای بهتر شدن حضور شهرداری و پیاده سازی برنامه های فرهنگی در سطح شهر داریم .

وی گفت: حوزه اداری و مالی شهرداری نیاز به تغییر و تحول جدی دارد وباید به سمت بازسازی و استاندارد سازی فعالیت ها رفت ، با توجه به برنامه ۱۴۰۴ این تغییرات باید صورت گرفته که در پی آن کار مردم سریعتر و روان تر حل شده و خدماتی که ارائه داده می شود موجب رضایتمندی شهروندان خواهد شد .

ملاکبیری بیان داشت: در بخش مالی با توجه به شرایط اقتصادی کشور شهرداری ها هم بی نصیب نمانده و حوزه مالی آن ها در وضع مناسبی قرار ندارد و ما مجبوریم متناسب با شرایط روز وضعیت خود را نیز تغییر دهیم و ما بایدبا برنامه ریزی و کارهای مشارکتی به سمت درآمد پایدار حرکت کنیم .تامین مبالغ سنگین و زیاد در شهر چمگردان کار آسان و ساده ای نیست گرچه بخشی از بدهی ها در شهرداری بوده و این روال طبیعی است و با انباشته شدن بدهی ها و پرداخت نشدن حقوق معوقه پرسنل در وضعیت خوبی به سر نمی بریم.

وی ادامه داد: با توجه به محاسبات و مطالباتی که از شرکت ها داریم متاسفانه هنوز موفق به وصول مطالبات نشده ایم و در تلاش هستیم که حقوق معوقه پرسنل را پرداخت کرده که خود زمانبر است و نیاز به تامل دارد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *