ناوگان حمل و نقل عمومی یزد فرسوده است

حدیث بابایی

روز گذشته مدیران حمل و نقل استان یزد با آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار داشتند.

مهدی جمالی‌نژاد شهردار یزد در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که همیشه مهم بوده و هست، بحث حمل و نقل و ترافیک است، اظهار کرد: این موضوعات در قرن اخیر به عنوان یکی از موضوعات و مشکلات اساسی درون و برون شهری تبدیل شده است.

جمالی‌نژاد ادامه داد: در شهرداری پیش از این سازمان‌ها مستقل بودند ولی با چارت جدید ابلاغ شده، این سازمان‌ها در یک سازمان ادغام شدند و کار بسیار سنگین شده است.

وی افزود:  اگر بتوانیم مسائل حمل و نقل در استان یزد را توسعه دهیم بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود ولی در عین حال این کار کاری بسیار سنگین و هزینه‌بردار است.

جوان سازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر یزد

شهردار یزد با بیان این که امیدواریم که بتوانیم این مشکلات را در اسرع وقت برطرف کنیم، گفت: ناوگان اتوبوس‌رانی شهر یزد متاسفانه عمر زیادی دارد و باید بتوانیم جوان سازی این ناوگان را در دستور کار قرار دهیم.

جمالی‌نژاد ادامه داد: در صورتی که مدیریت شهری در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد، مردم هم کمتر از وسایل نقلیه خود استفاده می‌کنند و برای تردد از وسایل و حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد:  متاسفانه تلفات تصادفات رانندگی چه در حوزه درون شهری و چه در حوزه برون شهری زیاد بوده و لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم در جامعه برای رعایت قوانین انجام شود.

جمالی‌نژاد گفت: لازم است ناوگان حمل و نقل عمومی را توسعه بخشیده و در زمینه جوان سازی این ناوگان قدم برداریم تا مردم هم ترغیب به استفاده از آن شوند.

سامانه نظارت آنلاین روی کامیون‌های یزد نصب می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد با اشاره به اینکه تمام اتوبوس‌های استان با سامانه سپهتن نظارت می‌شوند، از نصب این سامانه بر روی تمام کامیون‌های یزد خبر داد.

محسن صادقیان نیز با اشاره به اینکه سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت، تردد شمارها و همچنین توزین‌های در حال حرکت تمام راه‌‌های استان را به صورت آنلاین تحت نظارت قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه حضور فیزیکی در شرایط فعلی نمی‌تواند خدمات لازم برای امنیت راه‌ها را تامین کند، گفت: با اقدامات صورت گرفته در زمینه نظارت برخط اقدامات لازم صورت گرفته که بتوانیم بخش قابل توجهی از تصادفات را کاهش دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در استان یزد صورت گرفته، نصب سامانه سپهتن بر روی تمام اتوبوس‌های یزد است.

صادقیان با اشاره به اینکه این سامانه از سال آینده بر روی کامیون‌های یزد هم نصب می‌شود بیان کرد: نصب این سامانه علاوه بر اینکه به صورت دقیق تمام فعالیت‌های راننده را تحت پوشش قرار می‌دهد، هشدارهای لازم را به راننده در حین رانندگی می‌دهد تا جلوی تصادفات گرفته شود.

برخورد صحیح با مسافران را باید به رانندگان در یزد آموزش داد

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار مدیران بخش حمل و نقل استان یزد با وی با اشاره به اینکه مباحث مربوط به حمل و نقل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که باید حتما در این عرصه به آن توجه شود این است که به هیچ عنوان نباید در حمل و نقل به ویژه در بخش مسافربری دقت و صبر در رانندگی را از دست داد.

وی با بیان اینکه تمام مسافرانی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، امانت‌هایی هستند که باید تلاش کرد این امانت‌ به سلامت به مقصد برسد، افزود: در بخش حمل و نقل بار نیز همین گونه است و باید امانت مردم صحیح و سالم به دست آن ها برسد.

امام جمعه یزد افزود: کوچکترین بی دقتی یا عجله در کار ممکن است آسیب زا باشد ولی آسیبی که در این عرصه بر اثر عجله یا بی دقتی وجود دارد، بسیار زیاد و جبران ناپذیر است.

ناصری یزدی با بیان اینکه انجام درست این کار با وجودی که سختی بسیاری دارد، با اجر و پاداش  الهی بسیاری هم همراه است، تصریح کرد: اخلاق رانندگی، برخورد درست با مسافران و موارد مختلف دیگر را باید به رانندگان آموزش داد و بر رعایت هرچه بهتر آن تاکید صورت پذیرد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *