شهر۱۰۰هزار نفری بهارستان هنوز بیمارستان ندارد

زهرا نصیری

شهردار بهارستان با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در این شهر ساکن هستند از نبود امکانات بهداشتی، بیمارستان، ادارت و شعب بانک ها در این شهر انتقاد کرد و گفت:  شهر جدید بهارستان به منظور ایجاد مسکن های ارزان قیمت و سرریز جمعیت کلان شهر اصفهان ساخته شده اما امروزه به یک شهر خوابگاهی تبدیل شده است.

  یحیی عیدی بیرانوند ، در پاسخ به سوال خبرنگار کیمیای وطن مبنی بر اینکه متاسفانه هنوز امکانات برخی ادارت در این شهر فراهم نیست و مردم مهاجرت های بسیاری به اصفهان دارند  به این مسئله اشاره داشت اگر چه بهارستان ظرفیت اسکان جمعیت ۵۰۰ هزار نفری را در خود دارد اما باید این نکته را مد نظر قرار داد  که برای فراهم ساختن امکانات زیر ساختی در این شهر همه دستگاه ها باید وارد عمل شوند، براساس قانون هر اداره بر اساس آمار جمعیتی هر شهر موظف به ارائه خد مات  در همان شهر است اما تاکنون بسیاری از ادارت از این وظیفه شانه خالی کرده اند و ما درصدد هستیم تا امکانات زیر ساختی را برای  این شهر که جسبیده به اصفهان است را مورد پیگیری قرار دهیم.

وی تاکید کرد:در صورتی که خط مترو بهارستان افتتاح شود با بحران جمعیتی مواجه خواهیم شد. برای جلوگیری از بحران باید از قبل برنامه ریزی درستی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید زیر پای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کرد ومهمترین رویکرد شهرداری دراین دوره تمرکز برجذب سرمایه گذار است افزود: برای سال جاری، ۸۵ میلیارد تومان بودجه برای شهرداری بهارستان پیش بینی شده، اما تاکنون تنها ۲۰ درصد آن محقق شده است. ۶۰ درصد درآمد شهرداری از صدور پروانه ساخت و ساز است و زمانی که رکود در ساخت و ساز وجود داشته باشد، درآمدها برای شهرداری ها تحقق پیدا نمی کند.

شهردار بهارستان ادامه داد: یکی از گلایه های انبوه سازان این بود که برای ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری آمادگی دارند، اما از طرف ادارات و نهادها مانند شهرداری حمایت نشده اند. باید برای ورود سرمایه گذاران در راستای توسعه گردشگری بهارستان راه هموارتر شود.

عیدی بیرانوند گفت: ۲۷۰ هکتار کمربند سبز در بهارستان وجود دارد که می تواند تا ۵۰۰ هکتار نیز افزایش یابد، اما شاهد این هستیم که فضای سبز مناسبی برای شهروندان وجود ندارد.همچنین ساخت خانه های بزرگ و یا باغ ویلا باید دراین شهر مورد توجه قرارگیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری بهارستان پنج میلیارد تومان بدهی دارد، افزود: سالانه حدود سه میلیارد تومان تنها کمک شهرداری به بخش حمل و نقل است، در حالی که می توان این میزان اعتبار را در بخش های دیگری برای شهروندان هزینه کرد. باید فعالیت های این چنینی به بخش خصوصی واگذار شود .

عیدی بیرانوند پیرامون ادعای مدیر کل اوقاف استان مبنی بر زمین های وقفی بهارستان گفت: این موضوع هنوز به من گفته نشده است. در صورتی هم که درست باشد، این زمین ها وقف عام است و خاص نیست و قطعا وقتی نیت خیر باشد راهکار قانونی خاص خود را دارد که بتوان از این زمین ها استفاده کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *