سرمایه گذاری مشترک اصفهان و سوئد دربخش حمل و نقل وخودروسازی

پریسا خاکبازان

 رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان و سوئد در بخش حمل و نقل ،خودروسازی و انرژی می توانند سرمایه گذاری مشترکی تعریف کنند .

سید عبدالوهاب سهل آبادی، دردیدار سفیر سوئد در ایران از صادرات محصولات فولادی ، پتروشیمی و مصالح ساختمانی از جمله سنگ استان اصفهان به اروپا خبر داد و گفت:استان اصفهان می تواند به صورت مستقیم با سوئد روابط تجاری نزدیکی در بخش های مختلف تعریف کند.

وی تولید محصولات کشاورزی از جمله میوه جات را از مزیت های استان اصفهان برشمرد و گفت:میوه و خشکبار استان اصفهان می تواند بیش از گذشته به اروپا صادر شود.

سهل آبادی  با اشاره به قانون مترقی جذب سرمایه گذاری خارجی ایران گفت:استان اصفهان بیش از ۱۴۰ پروژه مطالعه شده  سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران خارجی طراحی و آماده سرمایه گذاری مشترک با آنان است .

هلنا سونگلند سفیر سوئد در ایران نیزگفت:شرکت های سوئدی بیش از چندین دهه است که با ایران روابط تجاری نزدیکی دارند و در شرایط تحریم اقتصادی ایران روابط خود را با این کشور کاهش ندادند.

وی با اشاره به توانمندی سوئد در بخش های حمل و نقل ،خودروسازی ،انرژی های پاک محیط زیستی ، فناوری اطلاعات و داروسازی گفت:بیش از ۱۲۰ هزار ایرانی در سوئد زندگی می کنند که نقش مهمی در  تجارت و سرمایه گذاری این کشور دارند و آنان می توانند نقش مهمی در توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و سوئد داشته باشند.

وی با اشاره به سفر نخست وزیر سوئد به ایران در سال گذشته به ایران گفت:بلند پایه ترین مقام اروپایی از سوی سوئد طی  چند سال گذشته به ایران سفر کرده و امیدواریم روابط دو کشور گسترده از گذشته تقویت یابد.

وی به قرارداد شرکت اسکانیا با شهرداری اصفهان برای تولید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس مسافربری اشاره کرد و گفت:شرکت های سوئدی آماده سرمایه گذاری مشترک در استان اصفهان با هدف تولید و صادرات مجددند. شرکت های سوئدی با شناخت هر چه بیشتر از ظرفیت های استان اصفهان به سرمایه گذاری در این استان ترغیب می شوند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *