پایدار ماندن آب شرب مهمترین مسئله در هنگام بروز حوادث است

حامد شریعی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان درآیین تجلیل از عوامل اجرایی مانور تامین اضطراری آب شرب روستاهای شهرستان چادگان، تامین آب شرب سالم و پایدار را وظیفه و ماموریت اصلی این شرکت اعلام کرد و گفت: در زمان وقوع حوادث، حفظ پایداری و سلامت آب شرب در اولویت قرار دارد و این مسئله در مطالعات و طراحی تاسیسات آبرسانی  مورد توجه قرار می گیرد.

 محمدحسین قرائتی، به زلزله اخیر استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در این راستا ۲ تانکر آبرسانی سیار توسط شرکت آبفار استان برای کمک به تامین آب شرب هموطنان زلزله زده اعزام شد که یکی از تانکرها از همین شهرستان بوده است.

وی با اشاره به تعامل و همکاری خوب سایر دستگاههای اجرایی شهرستان چادگان در برگزاری مانور پدافند غیرعامل گفت: در سالهای اخیر به مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به صورت جدی تر پرداخته شده و اعتبارات جداگانه ای نیز در بودجه دستگاههای اجرایی برای آن اختصاص داده شده است.

وی مناسب بودن تجهیزات و وسایل مورد استفاده را برای خدمت رسانی به مردم به ویژه در شرایط اضطراری بسیار مهم توصیف کردّو افزود: باید بر درست هزینه کردن اعتبارات تخصیص داده شده نظارت ویژه و جدی صورت گیرد.

پروژه آبرسانی به روستاهای سینه کوه؛ بزودی

در ادامه، فرماندار شهرستان چادگان سخت کوشی، تلاش و پیگیری در امور آبرسانی به مردم را از خصوصیات بارز کارکنان آب و فاضلاب روستایی این شهرستان دانست و گفت: خوشبختانه علیرغم وجود کمبود در منابع آبی هیچگونه چالش و مشکل اساسی در زمینه تامین آب شرب مردم وجود نداشته است.

مهدی اسدپور، با تقدیر از پیگیری های مدیرعامل شرکت آبفار استان اصفهان در خصوص پروژه آبرسانی به روستاهای سینه کوه چادگان، افزود: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های غرب استان می باشد به زودی به بهره برداری می رسد.

فرماندار چادگان ضمن تشریح واژه پدافند، مردم محور نمودن آن و حضور مردم در صحنه را باعث مطرح شدن پدافند غیرعامل یا دفاع غیرنظامی دانست و اظهار داشت: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و اهمیت بسیار زیاد این مسئله، سازمانی تحت عنوان پدافند غیرعامل در کشور تشکیل شد و در اعتبارات دستگاههای اجرایی نیز توجه ویژه ای به این امر شده است.

اسدپور با اشاره به وقوع زمین لرزه های اخیر و حضور گسترده و کم نظیر مردم در کمک رسانی به زلزله زدگان، تقسیم وظایف در صحنه عمل را مشکل اصلی و ضعف بزرگ در زمان وقوع حوادث دانست و افزود: اهتمام جدی به اجرای پدافند غیرعامل و دستورالعملهای آن باعث مدیریت بهتر بحران و برطرف نمودن مشکلات خواهد شد .

همکاری مدیران دستگاههای اجرایی درمانور پدافند غیرعامل

مدیر امور آبفار شهرستان چادگان گفت:در این مانور ۹ دستگاه تانکر آبرسانی سیار، ۲ تانکر ثابت،۲۳ خودروی اکیپ حوادث، یک دستگاه جرثقیل و بیل مکانیکی، ۳ دستگاه ماشین آتش نشانی, ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس مدیریت بحران مورد استفاده قرار گرفت.

مهدی زمانی افزود:تبادل تجربیات مدیران دستگاههای اجرایی، ارزیابی تعامل بین بخشی سازمانها، سنجش میزان اثربخشی آموزشهای صورت گرفته و برآورد کمبودهای تجهیزاتی و خلاء های کارکردی از دیگر اهداف آن بوده است.

زمانی از همکاری موثر فرمانداری و دبیرخانه پدافند غیرعامل شهرستان چادگان و حضور به موقع شهرستانها و استان معین در محل برگزاری مانور به عنوان نقاط قوت نام برد و گفت: نامناسب بودن امکانات ارتباطی بی سیم، عدم وجود چادرهای امدادی بزرگ و نیز کارگاه بسته بندی آب نیز از نقاط ضعف در این مانور بوده که به یاری خدا و کمک مسئولان آنها را برطرف خواهیم نمود.

مانور تامین اضطراری آب شرب به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، ۹آبانماه در روستای چهل چشمه بخش چنارود برگزار شد.  گفتنی است،شهرستان چادگان و با حضور تانکرهای آبرسانی سیار و خودروهای اکیپ حوادث از آبفار شهرستان چادگان، شهرستانهای فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت و تیران و کرون به عنوان شهرستانهای معین و استان چهارمحال و بختیاری  به عنوان استان معین حضور داشتند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *