ثبت احوال در حوزه امنیت نقشی بی‌بدیل دارد

 زهرا نصیری

سرپرست معاونت دانش و پژوهش سپاه اصفهان، با بیان اینکه در حوزه تجربه‌نگاری هر موردی پذیرفته نمی‌شود و به دنبال تجاربی هستیم که قابل گسترش باشند، گفت: این مهم در سازمان سپاه در حال نهادینه شدن است.

  رسول گلکار، با اشاره به اینکه سپاه در دهه اخیر با جذب و گزینش نیروهایی که هم انقلابی هستند و هم برخوردار از توان دانشی، پژوهشی و نخبگی هستند توانسته گام‌های بلندی در مسیر علمی و پویا کردن نهاد سپاه بردارد افزود: طی چندسال گذشته کمتر ازنیمی از بودجه تصویبی به سپاه محقق می‌شود، این در حالی است که  تمام فعالیت‌های ما بر پایه اقتصاد مقاومتی است که اگر اینگونه نبود، هرگز با این بدجه مختصر اینگونه فعالیت‌ها محقق نمی‌شد.

 وی با بیان اینکه تاکنوند چهار هزار و ۲۰۰ ایده از رده های مختلف سپاه دریافت کرده ایم گفت: از این تعداد سه هزار و ۹۲۴ مورد از مورد تایید مرحله ارزیابی مقدماتی قرار گرفتند ، پس از ارزیابی محتوایی نیز سه هزار و ۲۰۰ مورد تایید شدند.

گلکار، با بیان این‌که تجربه نگاری‌ها در ۱۳ لایه صورت می‌گیرد، گفت: جنگ سخت، جنگ نیمه سخت، راهکارهای مقابله با تهدیدات نرم، حفاظتی، امنیتی، آماد و پشتیبانی، عملیات زمینی، امر به معروف و نهی از منکر، عقیدتی، سیاسی و بهداشت و درمان از جلمله لایه‌های این تجارب است.

 وی بابیان اینکه ما در این حوزه حرف زیادی برای گفتن داریم، گفت: از شش سال گذشته تا کنون پنج کتاب تجربه‌نگاری در حوزه‌های مختلف تدوین شده و شاهد ضریب نفوذ بالای آن‌ها بوده‌ایم.

گلکار، پیرامون فعالیت‌های تیم اندیشه ‌ورز، بابیان اینکه، در این حوزه از همان فرآیند کسب تجارب استفاده شده و تیمی متشکل از سه تا ۹ نفر شامل افرادی که اندیشه‌ ورز بوده و قدرت فکر داشته باشند تشکیل می‌دهیم، گفت: هدف از تشکیل این گروه‌ها گسترش پژوهش و حل ریشه‌ای مشکلات جامعه است؛ تیم اندیش‌ورزی باید از کارشناسان مربوطه برای روشنگی مردم دعوت کند.

وی بابیان اینکه قابلیت تشکیل صدها تیم اندیشه‌ورزی را در سپاه داریم، گفت: تیم اندیشه‌ورزی در سه تا پنج ماه یا کمتر به یک نیاز دانشی پاسخ می‌دهد و تا کنون ۲۰ تیم تشکیل شده است؛ معضلات اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد و فرقه‌های ضاله و نحوه مقابله با آن‌ها از جمله موضوعاتی است که در تیم‌های اندیشه‌ورز بررسی می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *