فعالیت ۸۰۰ معلم در مدارس غیردولتی استان یزد

حدیث بابایی

محمود زمانی قمی در شورای آموزش‌وپرورش استان یزد که با حضور مجتبی زنی وند و اعضای شورای آموزش‌وپرورش استان در سالن اندیشه استانداری یزد برگزار شد با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش برای همه دستگاه‌هاست، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید آموزش‌وپرورش را برای خود و مال خود بدانند و اگر مشکلی در آن وجود داشت برای رفع آن تلاش کنند.

استاندار یزد با بیان اینکه نیازهای مدارس غیردولتی نیز باید با بررسی دقیق اعلام شود، گفت: با اعلام این مشکلات در راستای حل آن گام بر می‌داریم و راه و شهرسازی نیز موظف است که این کار را انجام دهد و آموزش‌وپرورش را در حل مسائل مدارس یاری کند.

وی با اشاره به اینکه آینده کشور ما به آموزش امروز کشور بستگی دارد، اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود برخی مدارس مزاحم آموزش هستند درست نیست بلکه آن‌ها رحمت هستند و باید باشند تا از رهگذر حضور آن‌ها آینده پویا و بالنده داشته باشیم.

زمانی قمی خاطر نشان کرد: همه این‌هایی که امروزه بازگشتند باتجربه‌های آموزش‌وپرورش هستند که سی سال تجربه، بردباری و مرارت و فراز و فرود را چشیدند و همه باید بیشتر به آن‌ها احترام بگذاریم.

استاندار یزد کم‌رنگ شدن اخلاق را یکی از چالش‌های جامعه امروزی دانست و تصریح کرد: متأسفانه به این مقوله بسیار مهم و اساسی در جامعه ما کم‌توجه می‌شود و مطمئن باشید با رعایت این مسئله بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف مرتفع می‌شود.

۲۰ هزار متر از نمازخانه‌های مدارس استان یزد فرش می‌شود

احمد شیرزاد با اشاره به فعالیت ۸۰۰ معلم در مدارس غیردولتی استان یزد اظهار داشت: این مدارس با توجه به کارایی بسیار خوبی که دارد متأسفانه با مشکلات عدیده‌ای روبه رو است که امیدواریم با چاره اندیشی بتوانیم در رفع این مشکلات مؤثر باشیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد خاطر نشان کرد: در گذشته جلساتی برگزار و در آن مصوباتی خوبی داشتیم که یکی از این مصوبات، فرش کردن ۲۰ هزار متر مربع از نمازخانه‌های استان یزد بود که با تأمین مالی برای خرید فرش در آینده نزدیک این کار را اجرایی می‌کنیم.

وی هزینه جشن تکلیف مدارس حاشیه و محروم شهر را از دیگر مصوبات اعلام کرد و افزود: مدارس حاشیه‌ای و محروم استان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که یکی از آن‌ها تأمین هزینه جشن تکلیف دانش آموزش است.

آموزش‌وپرورش به‌تنهایی قادر به پاسخگویی به مردم نیست

مجتبی زینی وند به موفقیت‌های استان یزد در عرصه کنکور در این سال‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: همه استان‌ها در جلسات شورای خواهان این هستند که بدانند استان یزد در زمینه علم و دانش چه‌کارهایی انجام می‌دهد که این‌گونه در کشور سرآمد است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه هر جامعه‌ای که به فکر توسعه و تحول بودند ابتدا به سراغ آموزش‌وپرورش رفتند، گفت: همه مسیرها باید از آموزش‌وپرورش بگذرد زیرا یکی از شاخصه‌های توسعه جامعه بشری توجه به امر آموزش‌وپرورش است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش تأکید کرد: همه باید بدانند که نهاد آموزش‌وپرورش به‌تنهایی قادر به پاسخگویی به مردم نیست.

عوارض ساخت از مدارس غیردولتی در استان یزد دریافت نمی‌شود

غلامعلی سفید با اشاره نگاه شورای اسلامی شهر یزد در ارتباط با آموزش‌وپرورش، اظهار داشت: شورا با نگاه فرهنگی به مسائل می‌نگرد و قطعاً در آموزش‌وپرورش هم اگر کاری باشد بی‌شک انجام می‌شود.

رئیس شورای شهر یزد خاطر نشان کرد: از زمان ورود شهردار جدید استان یزد که فردی باتجربه و توانا هستند با جلسه‌ای که برگزار شد تصمیم گرفتیم عوارض ساخت از مدارس غیردولتی دریافت نشود.

وی اضافه کرد: طرحی عنوان شده بود که یک کار فرهنگی و ماندگار در جهت گسترش فرهنگ نماز در بین دانش آموزان انجام شود که طرح ساخت سرویس و انتقال آب گرم در مدارس برای سهولت در امر وضو توسط دانش آموزان صورت گیرد که با موافقت اعضا روبه رو شد زیرا با اجرای آن می‌توان کاری ماندگار در مسئله نماز که یکی از مهم‌ترین مسائل دینی است برای دانش آموزان اقداماتی انجام داد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *