۲۰ درصد انرژی سازمان‌های دولتی از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شود

زهرا نصیری

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی (ترموتک) با ۱۱۵ مشارکت‌کننده و با حضور مسئولان استانی و کشوری روبان‌چینی شد.
این نمایشگاه از ۱۶ تا ۱۹ دی‌ماه با حضور استان‌های اصفهان، تهران، مازندران، آذربایجان شرقی، البرز، یزد، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، همدان و قم و نمایندگی‌های فروش کشورهای آلمان، آمریکا، ایتالیا، ترکیه، تایوان و بلژیک در فضایی به مساحت ۹ هزار و ۲۰۰ متر مربع و در قالب ۴ سالن نمایشگاهی برگزار می‌شود.
در آیین افتتاح این نمایشگاه، رئیس کمیسیون انرژی نظام مهندسی کشور با انتقاد از اینکه ارتقای ۵ هزار موتورخانه ساختمان‌های دولتی و عمومی اصفهان در انتظار یک جلسه در استانداری این استان است، افزود: هیئت دولت مصوب کرده است که از سال آینده سازمان‌های دولتی ۲۰ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنند.
احمدرضا طاهری اصل گفت: شیوه‌نامه‌ بهره‌گیری از انرژی‌های نو شامل آب گرم خورشیدی، سامانه‌های حرارتی و الکتریکی خورشیدی مثل پنل‌های فوتوولتیک در قالب ویرایش مبحث سیزدهم و نوزدهم مقررات ملی ساختمان در حال تدوین است. همچنین درصدد هستیم که شیوه‌نامه ممیزی انرژی در ساختمان‌ها را تا پایان سال جاری به کلیه استان‌های کشور ابلاغ کنیم.
وی با تأکید بر اینکه تأسیسات ساختمانی باید در قالب تعمیرات و نگهداری باشند، بیان داشت: فرآیند ساخت و ساز در کشور به وفور کاهش یافته است؛ به طوری که با وجود ۲۷ میلیون مسکن و ۲۴ میلیون خانوار، ۳ میلیون مسکن مازاد در کشور وجود دارد؛ بنابراین کشور نیازمند تعمیرات و نگهداری ساختمان‌های مسکونی است.
مهر تأیید فنی نظام مهندسی بر مسکن‌های مهر اصفهان
در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با اشاره به اینکه مسکن‌های مهر استان اصفهان براساس مقررات ساخته‌ شده‌اند، گفت: کنترل مقررات ملی باید بر روی نقشه‌های ساختمان‌ها صورت بگیرد؛ براساس قانون تمامی مراجع صدور پروانه باید مقررات ملی را رعایت کنند؛ ما اشکال اجرای قانون را داریم.
علی عموشاهی با تأکید بر اینکه براساس قانون، کنترل وظیفه اصلی ماست، گفت: وقتی اجازه نمی‌دهند این وظیفه قانونی انجام شود، چه کاری از دست ما جز دعواکردن برمی‌آید؟ ولی بنده اهل دعوا نبوده و اهل تعامل هستم.
وی با اشاره به اینکه طراحی‌های در حال انجام ساختمان‌ها براساس آیین‌نامه ۲۸۰۰ محاسبه بار زلزله است که دقیقا رعایت می‌شود، افزود: براساس اسناد موجود، ساخت مسکن‌های مهر استان اصفهان براساس آخرین مقررات و آیین‌نامه‌های زمان خود انجام شده است.
افتتاح نمایشگاه اصفهان احتمالا سال ۹۷ در ادامه این آیین، مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان مشروط به تحقق تعهدات شهرداری و اتاق بازرگانی اصفهان است که در صورت تحقق وعده‌ها این پروژه تا اواخر سال ۹۷ یا اوایل سال ۹۸ قابل افتتاح خواهد بود، گفت: قرار است اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد تومان به شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان اختصاص یابد که ۶۳ درصد آن متعلق به شهرداری و ۳۳ درصد آن متعلق به اتاق بازرگانی است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *