مردم مطالبه گری کنند تا تاکسیرانی برخورد کند

حمید فرخی

طبق نرخ جدید تاکسیرانی و شورای شهر اردستان، کرایه تاکسی ها بین ۳۰ الی ۵۰ درصد افزایش یافته که این میزان افزایش بالاتر از نرخ تورم سالانه است، البته این افزایش در حالی اعلام شد که از تابستان سال گذشته نرخ برخی از مسیرهای تاکسی ها به صورت خودجوش توسط رانندگان افزایش پیدا کرده و شاهد گران شدن سوخت هم نبوده ایم.

رئیس تاکسیرانی اردستان در خصوص افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی کرایه های تاکسیرانی، گفت: تاکسیرانی فقط بر حضور تاکسی ها در مسیر نظارت دارد و تا زمانی که از طرف مردم اعتراضی نسبت به موضوعات مختلف نداشته باشیم نمی توانیم برخوردی کنیم.

مهدی گنجی، با بیان اینکه تا کنون هیچ گونه اعتراضی از سوی مردم مبنی برافزایش قیمت به صورت کتبی به ما اعلام نشده است، افزود: افزایش قیمت کرایه های تاکسی با تصویب شورای شهر و شورای ترافیک شهرستان بوده است، تاکسیرانی فقط بر حضور تاکسی ها در مسیر نظارت دارد.

وی با بیان اینکه درسطح شهر اردستان بیش از ۶۴ تاکسی فعالیت دارند، گفت: مردم باید مطالبه گری کنند تا تاکسیرانی با افراد متخلف برخورد کند.متاسفانه در شهرهایی مانند اردستان مطالبه گری مردم خیلی ضعیف است.

قیمت های قبل تاکسی دارها قانونی شد

هم چنین شهردار اردستان گفت: قیمتی که درحال حاضر به تصویب شورای شهر، شهرداری و تاکسیرانی رسیده قیمتی است که عملااز ابتدای سال تاکسی ها از مردم می گرفتند و با تصویب آن شهرداری این قیمت ها را قانونی کرد.

محسن حیدری،با اشاره به اینکه قیمت مصوب شهرداری برای تاکسی ها تا پایان سال بر قوت خود باقی می ماند، مگر آنکه اتفاق خاصی در کشور رخ دهد واین افزایش قیمت فقط به دلیل سوء استفاده از عدم نرخ مصوب بوده است افزود: در واقع مردم پولی را می دادند که مصوب شهرداری و تاکسیرانی نبوده است و این کم کاری و عدم نظارت شهرداری و تاکسیرانی در دوره چهارم مجموعه شهرداری بوده است.

علیرضا غیور،فرمانداراردستان، گفت: با پیشنهاد شورای شهر مبنی بر افزایش قیمت نرخ کرایه تاکسی ها موافقت شد، اما شهرداری و تاکسیرانی موظف شدند خدمات دهی بهتر و افزایش کورس های سطح شهر را در دستور کار قرار دهند. فزایش خودسرانه کرایه تاکسی توسط رانندگان  کم کاری و کوتاهی در نظارت تاکسیرانی و شهرداری بوده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *