میزان زیاد تسهیلات بانکی برای مردم کمرشکن است

پریسا خاکبازان

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان لنجان گفت: بانک‌ها برای جلوگیری از حبس سرمایه‌های خودشان تمایل چندانی به پرداخت وام‌های بلندمدت مسکن ندارند؛ زیرا همین بانک‌ها از طریق بعضی فعالیت‌های تجاری خود نظیر مضاربه می‌توانند در مدت کوتاه‌تری به سودهای بیشتری دست یابند.
رضا شیرمحمدی با اشاره به اینکه بانک‌های ارائه‌دهنده تسهیلات خرید مسکن، سند ملک متقاضیان را در اختیار دارند و در صورت وصول‌نشدن مطالبات خود می‌توانند از محل این اسناد خسارات خود را جبران کنند، گفت: این در حالی است که متقاضیان ضامن یا ضامن‌هایی را به بانک معرفی می‌کنند.
وی از رونق خرید و فروش بازار مسکن در روزهای اخیر خبر داد و افزود: متقاضیان آپارتمان‌هایی با قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در اصفهان و آپارتمان‌هایی با قیمت بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان در شهرستان لنجان افزایش یافته‌اند.
شیرمحمدی افزود: بعضی از تسهیلات بانکی میزان بهره زیادی دارند؛ به همین جهت مردم در بازپرداخت این وام‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند.
وی درباره افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت مسکن در روزهای اخیر گفت: افزایش قیمت مسکن همیشه از پایتخت شروع می‌شود و پیرو آن و با مرور زمان در سایر استان‌ها هم شاهد افزایش قیمت خواهیم بود که البته این افزایش مربوط به ساختمان‌های نوساز است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *