بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی برای سال جاری اصفهان

پریسا خاکبازان

معاون مالی و اداری و شهرداری اصفهان به کیمیای وطن گفت: برای سال آینده بر طبق برآوردهای اولیه حدود ۳ هزار میلیارد تومان بودجه  پیش بینی شده است. اولویت اول بودجه سال آینده  بخش جاری شامل حقوق و دستمزد کارکنان و کارگران،  نگهداری شهر و فضای سبز می باشد.

  محمد نورصالحی، با بیان این که فرایند تدوین بودجه شهرداری اصفهان بر اساس سیاست‌های اصفهان ۱۴۰۰ است افزود: سال آینده علاوه بر تکمیل خط یک مترو شروع خط دوم و سوم قطار شهری مورد توجه است همچنین بعد از طرح های نیمه تمام پروژه های جدید آغاز می شود. همچنین برای مسیرهای بی آر تی ، تقویت ناوگان اتوبوسرانی و مترو منابع قابل توجهی تخصیص یافته است.

نورصالحی با بیان این که  پروژه های زیست محیطی و حمل و نقلی در بودجه سال ۹۷  در اولویت قرار دارد ادامه داد: سال ۹۷  پروژه های شاخص و نیمه تمام ازجمله سالن مرکز همایش ها،  میدان امام علی(ع) و خط یک مترو در اولویت قرار گرفته است.

وی  با اشاره به ثابت ماندن بودجه فرهنگی درسال آینده گفت: قرار شده دولت بخشی از عوارض مالیاتی به کلان شهرها را برای بودجه سال ۹۷ شهرداری ها اختصاص دهد امید است با اجرای این مهم بخشی از فشار تامین بودجه از طریق صدور پروانه بروی دوش شهرداری ها کاهش یابد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *