به داوری‌های قوی و موثری در حوزه تعاون نیاز داریم

زهرا نصیری

معاون امور استانهای اتاق تعاون ایران در مراسم ابلاغ احکام جدید مرکز داوری اتاق تعاون اصفهان گفت: این برنامه در اتاق تعاون سایر استان‌ها نیز اجرا درحال اجراست و امیدواریم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ اشتغال و رفع موانع آن، داوری‌های قوی و موثری در حوزه تعاون داشته باشیم.

 محمد مهدی تیموری افزود: برگزاری نمایشگاه‌های استان، منطقه و حتی در سطح بین المللی از جمله طرح‌های مورد نظر است که امیدواریم در اصفهان با توجه به ظرفیت‌های فوق العاده و پتانسیل بالا هرچه فعالانه‌تر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه طرح سرشماری تعاونی‌های استان‌ها و صدور پروانه فعالیت تعاونی‌ها برای شناسنامه دار شدن تعاونی‌ها در دهه فجر شروع خواهد شد افزود: یکی از مشکلات اقتصاد ما، دولتی بودن است، امیدواریم با واگذاری‌های هرچه بیشتر و نیز گسترش بخش تعاون شاهد شکوفایی و پویایی بخش تعاون در اقتصاد کشور خواهیم بود.

توجه به آموزش در اتاق‌های تعاون

محمد رنجبر دبیر و عضو هیأت مدیره مرکز داوری اتاق تعاون ایران درگفتگو با کیمیای وطن گفت: در سرفصل اقدامات مرکز داوری، موضوع آموزش و ارتقاء سطح علمی داوران است و به زودی آموزش‌هایی مستمر بر اساس سر فصل‌های از پیش تعیین شده توسط اساتید مجرب دانشگاهی برای داوران معرفی شده و دارای ابلاغ رسمی شروع خواهد شد.

وی با اشاره به بخشنامه دستگاه قضایی گفت: این بخشنامه حاکی از ارجاع پرونده‌های مربوط به اختلافات و دعاوی بخش تعاون به مراکز داوری اتاقها تعاون استان‌ها می‌باشد. ابلاغ‌های کنونی دارای اعتبار شش ماهه است ودستگاه قضایی اقدام به صدور کد برای این داوران نموده که به معنای به رسمیت شناخته شدن آنها توسط قوه قضاییه است و البته در مراحل بعد دارای اعتبار یکساله خواهد شد.

۲۱۰ شورای سازش در اصفهان

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیزبا بیان اینکه موضوع سازش و دادرسی طرفین دعاوی در آموزه‌های دینی هم مشاهده می‌شود گفت: تجربه داوری در بخش‌های غیر تعاون هم داشته‌ایم که بسیار موفق بوده است.

نیرومند با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه روابط کار استان اصفهان ۲۱۰ شورای سازش وجود دارد؛ با ابراز تأسف از غیر فعال شدن شوراهای سازش بر اساس رأی دیوان عدالت اداری ادامه داد: اعضای شوراهای سازش باشیوه کدخدامنشی تلاش می‌کردند تا رضایت طرفین دعاوی را کسب نمایند.

وی همچنین از ارتباط و تعامل بسیار خوب این اداره کل با اتاق تعاون استان سخن گفت و ادامه داد: امیدواریم این ارتباطات هرچه گسترده‌تر، عمیق‌تر و قوی‌تر شده و همچنین اعتبار و توان مالی اتاق تعاون استان نیز تقویت شود.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *