اصلاح امور مدارس کپری در اصفهان ازنان شب هم واجب تر است

زهرا نصیری

استاندار اصفهان با گلایه از وابستگی ۱۰۰ درصدی درآمدهای کشور به فروش نفت، خواستار تغییر این نگاه شد و این وابستگی به نفت را نامطلوب توصیف کرد ،او در همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان البته ازوجود مدارس کپری و آفتابی در اصفهانی که ان را به عنوان اباد ترین استان کشور محسوب می کنند انتقاد کرد و اصلاح این امور را از نان شب هم برای مسئولان واجب تر و اولاء تر دانست .

محسن مهرعلیزاده، با اشاره به اینکه برایم قابل قبول نیست که دراصفهان به عنوان یکی از آبادترین استان‌های کشور، مدارس کانکسی و مدارس آفتابی وجود داشته باشد گفت: در اصفهان انتظار مدارس کپری نداشتیم اما وقتی به اصفهان آمدم متوجه شدم در برخی نقاط اصفهان هم چنان مدارس کپری و آفتابی وجود دارد.اصلاح کردن این موارد از نان شب واجب‌تر است البته تعداد این مدارس محدود است.

وی با اظهار اینکه امروز دیگروابستگی به دلارهای نفتی توجیهی ندارد در نتیجه تکیه بر توانمندی مردم اعم از تولید ملی و یا مشارکت‌ها باید به صورت سامان یافته در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش و ساختن شخصیت‌های علمی و اجتماعی دانش آموزان باشد افزود:امسال ۶۰ درصد بودجه استان، متعلق به آموزش و پرورش است و دولت نیز امسال پیش‌بینی‌هایی کرده است ، امابا بررسی‌های مجلس، این مقادیر در حال کم شدن است.

 رئیس شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه تا چه زمانی می‌توانیم وابستگی به مرکز را ادامه دهیم و باید به نقطه‌ای برسیم که این وابستگی را قطع کنیم ادامه داد: سال آینده ۲۵۰ میلیارد تومان کسری بودجه در اصفهان داریم، ساز و کارهایی باید تدوین شود که بار کمی و کیفی آموزش و پرورش را بر عهده مردم بگذاریم .قصد داریم  در یک زمان‌بندی ۵ ساله، یکی از شهرهای استان اصفهان را به عنوان شهری که آموزش و پرورش آن با مشارکت صد در صدی مردم اداره شده، معرفی کنیم.

استاندار اصفهان با بیان این که در بخش‌های پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان کم‌کاری شده است، افزود: دانش‌آموز باید بداند اعتراض کردن و از حق خود دفاع کردن به چه معنی است و چه جایی باید توانایی نه گفتن را داشته باشد و معلم‌های خود را در این زمینه توانمند کنیم.

انگشت اتهام در آسیب‌های اجتماعی به سمت آموزش و پرورش است

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به آسیب‌ اجتماعی موجود در جامعه ایرانی، جهت انگشت اتهام در این موضوع را به سمت آموزش و پرورش دانست وگفت:عدم پرداخت به هنگام حقوق معلمان یکی از مشکلات ماست، در آسیب‌های اجتماعی انگشت اتهام به سمت آموزش و پرورش است و این درست است چرا که مربی ذیصلاح در آموزش و پرورش است و ما نیز وظیفه خود می‌دانیم.

محمدجواد احمدی، با اشاره به اینکه امسال با استقرار پایه دوازدهم ، به جای اینکه مقطع پیش دانشگاهی با ۲۴ ساعت کلاس در هفته اداره شود جای خود را به ۳۵ ساعت کلاس در هفته می‌دهد افزود: یک‌سوم مدارس ما تخریبی هستند یا نیاز به مقاوم‌سازی دارند و این عدد بزرگی است.

وی تأکید کرد: نباید در کار معلم دخالت کرد بلکه باید به او کمک کرد، در سند تحول بنیادین که نقشه راه ماست، شاه‌بیت آن تربیت‌های اخلاقی، علمی، اقتصادی، هنری و زیستی است .

 جای خالی آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش اموزان  

احمدی با اشاره به اینکه ائمه جمعه باید با دانش‌آموزان گفت‌وگوهای دو طرفه داشته باشند و امروز جای آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش اموزان خالی است گفت:هرچه باورهای یک دانش‌آموز عمیق باشد خودش می‌تواند راه حق را تشخیص دهد، ، نباید همه مسائل خود را به مسائل سیاسی گره زد.

وی گفت: اگر می‌خواهیم مباحث دینی در ذهن دانش‌آموز شکل بگیرد راهکار آن، گفت‌وگوی دو طرفه و کرسی‌های آزاداندیشی است و مبادا مشکلات اقتصادی ما را از تعالی و رسالت شوراهای آموزش و پرورش که همان اندیشه ورزی دانش‌آموزان است، غافل کند.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *