برگزاری جلسه ارزیابی عملکرد شعب بنیاد مسکن گلستان در خصوص مقاوم‌سازی واحدهایی مسکونی روستایی

نادر کرمی

بنا به گزارش روابط‌عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان، در جلسه‌ای با حضور مهندس زمانی‌نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن استان و مهندس حق‌بین، معاون بازسازی و مسکن روستایی و مدیران شعب استان، عملکرد شعب بنیاد مسکن استان در خصوص مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.
مهندس زمانی‌نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن استان در ابتدای این جلسه با تشریح گزارشات مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
ابراز داشتند: بیشتر واحدهای مسکونی خسارت دیده در زلزله اخیر، مربوط به واحدهای کم‌دوام و بی‌دوام روستایی بوده است.
ایشان همچنین عدم تخریب واحدهای مسکونی غیر‌مقاوم و سکونت در این واحدها را باعث افزایش آمار تلفات انسانی دانستند و ابراز داشتند: استان گلستان در گذشته شاهد زلزله‌های ۷ ریشتری بوده و با توجه به وجود گسل‌های فراوان در استان، حساسیت مردم و به‌ویژه مسئولین به امر مقاوم‌سازی واحدهای روستایی بسیار حیاتی است.
مهندس زمانی‌نژاد افزود: روند مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در مناطق مرزی و اهل سنی‌نشین استان بسیار کند و نگران کننده است و توجه جدی مردم را طلب می‌کند و در این بین، نقش ائمه‌جمعه و جماعات، فرمانداران، بخش‌داران، مدیران بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی و از همه مهم‌تر صدا‌و‌سیمای استان جهت ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی و جلوگیری از
ساخت‌و‌سازهای غیر‌مجاز که باعث
خسارت‌های جبران‌ناپذیر می‌شوند، بسیار حیاتی و مؤثر است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان همچنین با اشاره به طرح تأمین مسکن خانواده‌های دارای دو یا چند عضو معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی ابراز داشتند: از ۱۲۹ خانوده مشمول این طرح، ۱۰۳ خانوار از طریق این طرح تا کنون صاحب مسکن مقاوم و نوساز شده‌اند و مابقی نیز در مرحله عقد قرارداد با بانک‌ها هستند. که ان‌شاالله با کمک و مساعدت مدیران بانک‌ها، این خانواده‌ها نیز به زودی در واحدهای جدیدشان مستقر خواهند شد. لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه مهندس حق‌بین، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان، گزارشی از وضعیت شعب استان در معرفی و انعقاد قرارداد متقاضیان دریافت تسهیلات با بانک‌های عامل ارائه دادند و از مدیران شعب خواستند تا هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل ظرفیت سهمیه اختصاص داده شده به شعب و معرفی به بانک‌های عامل و همچنین نظارت مستمر ناظرین فنی بر روند
ساخت‌و‌سازها و تسهیل در خدمات به مردم، اقدام نمایند. ایشان همچنین ابراز داشتند: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۲۰۰ متقاضی جهت دریافت تسهیلات احداث مسکن روستایی نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای خود اقدام کرده‌اند که ۱۶۱۵ فقره موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها شدند. مهندس محسنی، کارشناس تسهیلات معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان نیز در این جلسه با ارائه آمار دقیق، وضعیت شعب استان در خصوص استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی را تشریح و با نمایش فیلم و کلیپ و معرفی شهرستان‌های برتر در اجرای این طرح، خواهان توجه بیشتر مدیران به این بخش شدند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *