نهضت درخت‌کاری و گل‌کاری نوروزی در یزد

حدیث بابایی

مهدی جمالی‌نژاد در ستاد نشست خدمات سفر نوروزی استان یزد که در سالن اندیشه استانداری یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته، گردشگران بیشتری به استان یزد سفر می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به ثبت‌ جهانی یزد در یونسکو، امسال گردشگران بیشتری برای بازدید از شهر تاریخی جهان به یزد سفر می‌کنند.
شهردار یزد با بیان اینکه امسال نهضت درخت‌کاری و گل‌کاری در زمان نوروز در استان یزد اجرا می‌شود، گفت: امسال با همکاری دستگاه‌های مرتبط درصدد هستیم تا بیش از ۱۰۰ هزار نهال کم‌آب خواه قبل از عید کاشته شود.
وی ادامه داد: رفع نواقص روشنایی پارک‌ها، رنگ‌آمیزی سطح شهر، تهیه و توزیع بروشور حفاظتی در هر مکان، توجه به مبادی ورودی شهر، نظارت بر پایانه‌ها، تحول و زیباسازی در فرودگاه، برخورد با خانه‌های مسافر و بسیاری دیگر از فعالیت‌ها در دستور کار شهرداری یزد قرار گرفته است و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط بتوانیم به‌خوبی این کارها را در سطح استان یزد انجام دهیم.
جمالی‌نژاد با اشاره به ایجاد دو کمپ مسافرتی در مبادی ورودی شهر یزد، اضافه کرد: این کمپ‌ها یکی در حمیدیا و دیگری در شاهدیه برپا می‌شود تا بتوانیم بار ترافیکی ایام عید که بسیار هم زیاد است را در سطح شهر کاهش دهیم و دو کمپ نیز در پارک کوهستان و پارک بزرگ شهر،
تدارک دیده‌ایم.
شهردار یزد افزود: درصدد هستیم که کاروان‌های شادی با توجه به مشکلات اقتصادی مردم در سطح شهر ایجاد و شهر را در این زمان‌ها شاد کنیم.
وی با بیان اینکه یک تم رنگ مشترک برای دستگاه‌ها در نظر گرفتیم، گفت: اگر دستگاه‌های استان با این طرح همکاری کنند و بتوانیم با این تم رنگ ادارات را رنگ‌آمیزی کنیم، می‌توانیم شاهد یک نمای زیبا در سطح شهر یزد باشیم.
جمالی‌نژاد اظهار داشت: سرویس‌های بهداشتی باید در اماکن مختلف مانند اماکن تاریخی وجود داشته باشد، از این بابت طرحی برای ساخت سرویس‌های بهداشتی در مکان‌های مختلف داریم و به احتمال بسیار برای سال آینده آماده شود، ولی در نوروز ۹۷ از سرویس‌های سیار استفاده می‌کنیم.
طرح نظارت بر اقامتگاه‌های غیرمجاز در نوروز ۹۷
مدیر‌کل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه طرح نظارت بر اقامتگاه‌های غیرمجاز در نوروز ۹۷ در استان یزد
اجرا می‌شود، گفت: نوروز ۹۶ بیش از ۷۷۶ هزار نفر در استان یزد اسکان داشتند.
فاطمه دانش‌یزدی با بیان عملکرد این ستاد در نوروز ۹۶، اظهار داشت: در ستاد خدمات اجرایی، ۱۰ کمیته در بخش‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند.
مدیر‌کل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه در سال ۹۶ با برنامه‌ریزی و آماری که از تاریخ ۲۶ اسفند ۹۵ الی ۱۵ فروردین امسال گرفته شده، قریب به ۷۷۶ هزار نفر در استان یزد اسکان داشتند، گفت: تردد وسایل نقلیه در ۷۶ محور، ۵ میلیون و آمار بازدید از اماکن تاریخی نیز، ۱۳۸ هزار نفر به ثبت رسیده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *