ولایت فقیه نیاز بشر به معنویت را تأمین می‌کند

زهرا نصیری

مدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان در جمع رسانه‌ها درباره برگزاری همایش علمی ولایت فقیه به این مسئله اشاره داشت که هدف اصلی دومین دوره سمینارهای علمی ولایت فقیه در کشور تقویت علمی استادان و طلبه‌ها با روش‌های علمی و تبلیغ نظام فکری ولایت فقیه در دنیاست.
حجت‌الاسلام محمد قطبی مفهوم ولایت فقیه را مولد اندیشه اسلامی دانست که در زمان فعلی تجلی و ظهور پیدا کرده است و تأکید کرد: امروز دنیا با پشت سر گذاشتن دوره‌های مختلف در حال ورود به عصر جدیدی به نام ترانس مدرن است. در این دوره درخصوص رویکرد آینده جامعه تحلیل‌های مختلفی وجود دارد و هسته مرکزی مشترک، فکر و اندیشه اندیشمندان، بازگشت به معنویت است.
وی تصریح کرد: در این دوره برای ما فرصت بسیار بزرگی در حال رقم‌خوردن است و روح حاکم در این عصر با ظرفیت فضای مجازی که در اختیار همه قرار دارد، مرزهای گفتمانی را که براساس اندیشه و تفکر است، بر مرزهای جغرافیایی حاکم کرده است که این با وجود تهدیدبودن برای ما فرصت است. کافی است نظام فکری ولایت فقیه در این دوره به دنیا عرضه شود.
وی تأکید کرد: اینکه رهبر انقلاب می‌فرمایند من آینده روشنی را برای ایران متصور هستم، این تنها به مسائل داخلی محدود نمی‌شود؛ بلکه در سطح جهانی نیز اتفاقات خوبی برای ایران می‌افتد.
حجت‌الاسلام قطبی با بیان اینکه توانسته‌ایم هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری سلسله همایش‌های علمی با همین موضوع در اصفهان انجام دهیم، عنوان کرد: معرفی ولایت فقیه به جهان به عنوان یک رسالت و وظیفه شرعی است. امروز در عصر ترنس مدرن باید خود را به دنیا معرفی کنیم و اینکه این مسیر چه چالش‌هایی دارد را باید کارشناسان بررسی کنند تا مسیر همواری را برای خود متصور شویم.
مدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان گفت: لازم نیست حتما حاکمیت آن تشکیل شود یا به اجبار به او بقبولانیم؛ زیرا انسان امروزی خودش به دنبال معنویت می‌گردد و کافی است ما تابلوی ولایت فقیه را در جهان روشن نگه داریم؛ همان‌طور که مکاتب دیگر هم تابلوی خود را روشن نگه داشته‌اند؛ اما تابلوی اسلام روشن و هدایتگر است.
وی با بیان اینکه در فضای کنونی یک عرفان نوظهور انحرافی نیز برای جذب مخاطب خود را به دنیا معرفی می‌کند، عنوان کرد: بازگشت انسان به معنویت، سرعت زیادی دارد و سرعت تمدن‌سازی با شتاب زیادی در حال حرکت است و تا ۲۰۰ سال دیگر می‌توان به یک نقطه مشترک در معنویت رسید.
وی با بیان اینکه همایش ولایت فقیه با حضور استادان کشوری که همگی صاحب تألیف هستند، برگزار می‌شود و تاکنون ۶۰۰ نفر از طلاب در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: بازتاب محورهای این همایش در رسانه‌ها، به نشر این تفکر منطقی کمک زیادی خواهد کرد. بنا بر توافق صورت‌گرفته، همه این سمینارها ضبط شده است و در جدول پخش شبکه ۴ قرار می‌گیرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *