پارک دوبل و توقف ممنوع شایع‌ترین تخلفات رانندگی در شهر ایلام است

موسوی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام محسن ناصری اظهار داشت:  تجزیه و تحلیل آمار برخورد با تخلفات نشان می دهد توقف در محل ممنوع و پارک دوبل بیشترین تخلفاتی بوده که رانندگان درشهر ایلام مرتکب آن شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه اخیراً موضوع پارک و توقف خودرو در داخل میادین و حریم تقاطع ها در اکثر شهرها افزایش یافته است،بر این اساس با این دسته از خودروها نیز بایستی برخورد قانونی و ضمن اعمال قانون برای جلوگیری از سد معبر تمامی آنها به پارکینگ منتقل شوند.

وی بابیان اینکه جریمه خودروهای متخلف تنها راهکار تنبیهی و انتظامی است که می تواند در دستور کارپلیس قرار گیرد افزود: بکارگیری خودروهای کنترل مکانیزه با حرکت یکنواخت در خیابان‌ها، ابزار اصلی نظارت بر انواع پارکهای حاشیه ای و توقف و سد معبر هستند، با این راهکار می‌توان پارک‌های حاشیه‌ای را کنترل و بر کلیه توقف های غیرمجاز جهت اعمال قانون نظارت داشت.

این مسؤول راهکارهای فرهنگی – اجتماعی، ترویج فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه همگانی به جای وسیله نقلیه شخصی در ترددهای درون شهری وهمچنین ایجاد، احداث و مدیریت پارکینگ به عنوان جزئی از سیاست های مدیریت تقاضای سفر، را نیز از جمله راهکاری دانست که باعث کاهش تخلف توقف و سد معابر درون شهری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تخلفات ساکن، عامل بیش از ۵۰ درصد بار ترافیک و اختلال در انضباط ترافیکی محسوب می شوند ،که وقتی تعداد پارکینگ با تعداد خودرو در شهر همخوانی ندارد، بهترین مکانیزم و راهکاری که میتواند درکاهش تخلف فوق رخ دهد، ایجاد پارکینگ مناسب است.

ناصری تخلفات ساکن، توقف دوبل و پارک در محلهای نامناسب شهر را مصداق عینی تجاوز به حقوق شهروندی دیگران دانست و تصریح کرد:توقف و سد معبر سبب بسته شدن مسیر، ایجاد حجم سنگین ترافیک و اتلاف وقت رانندگان میشود به نحوی که تردد به سختی و کندی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد : برخی مواقع صنوف و مراکز تجاری مختلف و خدمات متعدد ایجاد کننده حجم بالای ترافیک و عامل رخ دادن تخلفات هستند، راهکار عملی برای این مسئله، انتقال خدمات و اصناف و مراکز تجاری به حاشیه شهر است.

ناصری درخصوص برخورد با تخلفاتی مانند توقف دوبل و پارک ممنوع که منجر به سد معبر و بی نظمی ترافیکی در میادین و تقاطع ها می شود،گفت: استفاده از دوربین های سطح شهر اولین اولویت کاهش تخلفات است.

رئیس پلیس راهور استان ایلام در پایان گفت: بکارگیری دوربین های سطح شهر جهت ثبت تخلفات ساکن رانندگان وسایل نقلیه و ارسال قبض جریمه آنان از طریق پست به آدرس مالکان خودروها راهکاری است که می تواند در دستور کار پلیس راهور قرار گیرد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *