برای تمام اراضی ساحلی استان سند مالکیت اخذ شده است

نادر

 در بازدیدی که ابوطالب قزل سفلو به همراه تعدادی از مسئولین و کارشناسان این اداره کل از اراضی ساحلی استان داشت گفت: در استان گلستان ۲۲ هزار هکتار اراضی مستحدث وساحلی دریای خزر وجود دارد که برای آنها به نام دولت جمهوری اسلامی سند مالکیت اخذ شده و به منظور مشخص شدن مرز بین اراضی زراعی و اراضی مستحدث و ساحلی ، بنچ مارکهایی به طول ۵ کیلومتر بنچ مارکهایی در حوزه شهرستانهای بندرترکمن ، گمیشان و بندرگز نصب شده است .

وی در ادامه گفت: در همین خصوص طرح کاداستر یا حدنگاری را در دستورکار داریم که بر طبق آن نقشه ها و اسنادی که با هماهنگی اداره ثبت اسناد تهیه شده تبدیل به کاداستر می نماییم تا وضعیت مالکیت اراضی مشخص شده تثبیت و مالکیت صورت پذیرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان پیرامون اراضی ساحلی گفت: خوشبختانه تثبیت اراضی ساحلی استان آزاد است و با اقدامات خوبی که در گذشته در این اراضی صورت گرفته جلوی تجاوزات و تصرفات ، خصوصاً ساخت و سازها گرفته شده و اگر در جاهایی هم تصرفاتی در غالب فعالیت های زراعی صورت گرفته ، پیگیری های قانونی در حال انجام است.

وی در ادامه گفت: بخشی از این اراضی مشمول طرح تداخلات میباشد که از طریق دبیرخانه جهادکشاورزی شهرستان ها در حال پیگیری است ، عرصه هایی هم که به عنوان عرصه های تصرفیست برابر قانون از طریق مراجع قضایی پیگیرهستیم.

ابوطالب قزل سفلو  خاطر نشان کرد: انشاءالله بتوانیم از اراضی ساحلی و مستحدث برای متقاضیان درجهت فعالیتهای سرمایه گذاری درآنها در غالب قوانین و مقررات در طرح هایی که قابلیت اجرایی دارند استفاده کنیم و از این اراضی در جهت توسعه استان و ایجاد اشتغال بهره برداری نماییم زیرا اراضی مستحدث و ساحلی به جز ۶۰ متر اولیه حریم دریا که مشمول ممنوعیت و تنها با شرایط خاص قابل واگذاری هستند الباقی برابر قانون ، قابلیت برنامه ریزی و واگذاری در قبال طرح های مصوب برای فعالیت های ملی مختلف جهت اشتغالزایی و گردشگری را دارند.

شایان ذکر است بنچ مارک سازه بتونی مسلح به رنگ زرد میباشد که از آن به عنوان علامت ممیزه مرز زمینهای ملی منابع طبیعی متعلق به دولت جمهوری اسلامی استفاده میشود که در سال جاری مقرر گشته با اعتبار پنج میلیارد و پانصدوبیست میلیون ریال-پانصدوپنجاه و دومیلیون تومان- در طول ۵۰ کیلومتر احداث شود

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *