اجرای ۲ خط‌لوله جدید انتقال نفت در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

محمد سلامت دوم

مدیر‌عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از اجرای ۲ پروژه خط لوله انتقال نفت در این شرکت با محوریت اقتصاد مقاومتی و در جهت تولید و اشتغال خبر داد.
مهندس قباد ناصری در این خصوص اظهار داشت: این ۲ خط‌لوله به طول ۲۱۲۰۰ متر با هدف تسهیل در فرآیند انتقال نفت تولیدی و همچنین صیانت از محیط زیست در ۲ شهرستان مسجدسلیمان و ایذه اجرا گردید.
وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها با تکیه بر اصل اقتصاد مقاومتی و استفاده از توانمندی پرسنل مدیریت عملیات و اداره تعمیرات خطوط‌لوله و همکاری بخش خصوصی صورت گرفت، افزود: با اجرای این ۲ عملیات اصلاحی، ضمن نوسازی و ایمن‌بخشی فرآیند انتقال، با جمع‌آوری و خروج خط‌لوله قدیمی از حریم مسکونی روستاها، ۲۲۰ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی واقع در حریم خطوط لوله مذکور آزاد گردید.
مهندس ناصری ادامه داد: با این اقدام، امکان کشت‌و‌زرع توسط روستاییان واقع در مسیر قبلی میسر گردید که این اقدام می‌تواند نقش مهمی در توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان ایفا نماید.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در تشریح ابعاد زیست محیطی این پروژه‌ها، اظهار داشت: با این اقدامات خطر پوسیدگی و نشت نفت و در نهایت آلایندگی محیط زیست مرتفع گردید.
همچنین از سوزاندن مایعات گازی، پالایشگاه تمبی جلوگیری و این فرآوردهٔ نفتی به جای سوزانیدن و ایجاد آلایندگی، فرآورش گردیده و موجب ارز‌آوری و تأمین نیازهای اقتصادی کشور عزیزمان می‌گردد.
لازم به توضیح است شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از ۵ شرکت بهره‌بردار تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که با ظرفیت فرآورش روزانه ۱۶۹۰۰۰ بشکه راهبری و مدیریت مخازن نفت و گاز واقع در حوزه عملیاتی‌اش را براساس برنامه صیانتی و ابلاغی در گستره‌ای به وسعت ۲۷۰۰۰ کیلومتر مربع، برعهده دارد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *