تمام شبکه گازرسانی استان اصفهان کنترل فنی می‌شود

پریسا خاکبازان

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: با گذشت نیم‌قرن از قدمت شبکه‌های فولادی در اصفهان تمامی شبکه گازرسانی استان از نظر فنی کنترل می‌شود. در شبکه‌های قدیمی گازرسانی از لوله‌های فولادی و در شبکه‌های جدید، از لوله‌های پلی‌اتیلن استفاده شده است که این لوله‌ها در برابر خوردگی‌ مقاوم هستند.
سید مصطفی علوی با اشاره به اینکه در حال حاضر شبکه‌های گازرسانی ۵۰ درصد فولادی و ۵۰ درصد پلی‌اتیلن هستند، افزود: کل ۲۶ هزار شبکه فولادی و پلی‌اتیلن سطح استان در طول سال به طور کامل از طریق دستگاه‌های مجهز و با تکنولوژی روز نشت‌یابی می‌شوند.
وی اظهار داشت: این شرکت با سایر شرکت‌های خدماتی که قصد حفاری در سطح استان را دارند هماهنگ است تا به تأسیسات آسیب وارد نشود.
علوی با بیان اینکه شبکه فرسوده و ناایمن در سطح استان وجود ندارد، گفت: در حال حاضر شبکه‌های فولادی از طریق سیستم حفاظت کاتدی کنترل می‌شوند و چنانچه حوادثی در سطح استان مشاهده می‌شود ناشی از حفاری‌های ناهماهنگ است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار کیلومتر خطوط انشعاب و علمک گاز درب منازل شهروندان در طول سال نشت‌یابی می‌شود، افزود: به لحاظ فنی تمهیدات لازم را اندیشیدیم و اجازه نمی‌دهیم که قطعی گاز اتفاق بیفتد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *