لزوم مشارکت شهروندان در مصرف بهینه آب

دشتی

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، مهندس علیرضا تخت شاهی با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب، اظهار داشت: همه ما باید برای حفظ منابع آبی و مدیریت مصرف آن بکوشیم و از هیچ کوششی دریغ نورزیم.

 مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به سیر کاهشی سرانه بارندگی افزود: باید از منابع آبی خود، حداکثر استفاده بهینه را انجام دهیم.

مهندس تخت شاهی با تاکید بر این‌که آب شرب باید تنها برای مصرف شرب به کار رود، گفت: به هیچ عنوان نباید منابع آب شرب برای مصارف غیر به کار گرفته شود.

وی بر لزوم عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز در شهرهای استان تأکید کرد و افزود: این مسئله که در شرایط کنونی از آب شرب برای آبیاری فضای سبز و مصرف در کارواش‌ها استفاده شود، غیر قابل قبول است.

 مهندس تخت شاهی مدیریت مصرف و الگوی مصرف را مهمترین برنامه شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه برای عبور از بحران عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما براین است که با همکاری مردم از مشکلات آبی در استان جلوگیری کنیم و بدنبال سهمیه بندی آب در هیچیک از شهرهای استان نباشیم.

 مدیر عامل شرکت آبفای استان کرمانشاه پیرامون استفاده از منابع آبی نیز بیان کرد: طبیعتاً منابع آب به منابع با ارزشی محسوب می‌شوند و باید متناسب با ظرفیت موجود و میزان مصرف برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

مهندس تخت شاهی تصریح کرد: باتوجه به عدم بارندگی و نزولات جوی در استان، ممکن است در تابستان و خصوصاً فصل گرما با مشکل جدی آب در اغلب شهرهای استان مواجه شویم، لذا برنامه ریزی‌هایی در این زمینه تدوین شده است که از تمام توان برای مدیریت مصرف استفاده کنیم.

وی از همه مردم در شهرهای استان کرمانشاه تقاضا کرد تا در زمینه مدیریت مصرف آب، شرکت آب و فاضلاب را یاری دهند و از مصارف غیرضروری اجتناب کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *