خودروسازان داخلی در کیفیت تولیدات خود تجدید نظر کنند

زهرا نصیری

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو در حالی در اصفهان به مدت سه روز برگزار می شود که ۱۰ شرکت برتر داخلی حضور دارند و ۴ شرکت نیز از جدیدترین محصولات خود برای اولین بار در کشور، در نمایشگاه اصفهان رونمایی می‌کنند.این نمایشگاه به وسعت ۹ هزار متر مربع وسعت در این دوره سعی دارد تا با افزایش کیفیت مشارکت‌کنندگان، رضایت مخاطبان و مصرف‌کنندگان را به شرکت‌های خودروسازی جلب کند .

در آغاز آئین افتتاح این نمایشگاه و درنشست خبری که مسئوان برگزاری این نمایشگاه با رسانه ها داشتند ، معاون سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان خطاب به خودروسازان داخلی از آنان خواست تا در کیفیت تولیدات خود تجدید نظر کنند.

محمد مجیری، با اشاره به اینکه خودروسازان داخلی تلاش کرده‌اند تا هر سال کیفیت خودروهای خود را افزایش دهند و در این مورد شکی نیست اما باید در کیفیت خودروهای خود یک تجدید نظر اساسی داشته باشیم و گرنه خودروسازان خارجی جای تولیدکنندگان داخلی را می‌گیرند افزود: نمی‌شود کیفیت خودرو داخلی را فدای بهانه اشتغال داخلی کرد ، تعرفه‌هایی که برای خودروهای داخلی قرار دادند واقع بینانه نبود و موجب نارضایتی‌هایی شد، پیش از این که ثبت سفارش خودرو انجام شود، خودرو وارد گمرکات می‌شود و این مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان گفت: قیمت خودروها چه تولید داخل و چه خودروهای خارجی قیمت بالایی دارد و باید قیمت آن‌ها تجدید نظر شود.

آلودگی‌های صوتی و آلودگی هوادرمشکل عمده اصفهان

در ادامه این آئین عضو کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان با اشاره به تعرفه‌ غیرمنطقی واردات خودرو افزود: اگر تعرفه منطقی برای واردات خودرو داشتیم، هیچ کدام از تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با شرکت‌های خارجی را نداشتند.

   محمد شریعتی‌نیا ،با تاکید به اینکه مسؤولان شهری و صنایع خودروسازی کلاه خود را قاضی کنند افزود: این تعرفه‌ها به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی است؛ همه صنایع باید برای کاستن هزینه‌های جاری و قیمت تمام شده خودرو تلاش کنند.

وی  آلودگی‌های صوتی و آلودگی هوای اصفهان را دو مشکل عمده عنوان کرد و با اشاره به اینکه بخشی از این مشکلات به  فرهنگ عمومی برمی‌گردد و با توجه به پیشینه تاریخی مردم اصفهان، امیدواریم مردم این موارد را رعایت کنند گفت:هر صنعتی باید برای آسایش مردم تلاش کند وگرنه هر صنعتی که غیر از آسایش را برای مردم داشته باشد، در جهت اهداف انسانی نیست.

وی با بیان این که در اصفهان ۷۰۰ هزار خودرو پلاک گذاری شده‌اند بیان کرد: از صنایع خودروی داخلی تقاضا دارم همان‌طور که به سود خود توجه دارند به دنبال پیگیری اهداف والای خود باشند چرا که اگر اهداف اقتصادی با اهداف انسانی، همسو شود منجربه رضایت مشتریان می‌شود.

نمایشگاه خودروبی‌رقیب‌ترین نمایشگاه‌های کشوراست

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز به عنوان میزبان این نمایشگاه با اشاره به اینکه نمایشگاه صنعت خودروی اصفهان یکی از بهترین، پرمخاطب‌ترین و پر بازدیدترین نمایشگاه‌های استان اصفهان است که با مشارکت فعالان صنعت خودرو، چهاردهمین دوره ان در حال برگزاری است افزود:

علی یارمحمدیان، با اشاره به اینکه ضریب بازدید مراجعه کنندگان نمایشگاه خودرو اصفهان بسیار بالاست و تعداد بازدیدکنندگان در سال گذشته بالغ بر ۳۰ هزار نفر بوده است، افزود:برگزاری رویدادهای اقتصادی و نمایشگاه‌های بین‌المللی در افزایش رضایت مخاطبان، اثرگذار است و این نمایشگاه نیز با کیفیت و استاندارد بسیار بالا برگزار شده است به نحوی که یکی از بی‌رقیب‌ترین نمایشگاه‌های کشور است.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *